En bra dag

Datum: 2009-12-17 / Tid: 16:54:23
Idag har det varit en bra dag trots att den började så tokigt. Jag kände mej mer död än levande när jag for till jobbet imorse. Det berodde inte på att jag var trött utan var hängig och ont i halsen. Proppade i mej en alvedon forte sen var det bara att bita ihop och gå ner i (numera kalla) fabriken. Det gick rätt fort fram till fikat en sen ännu fortare fram till lunchen. Det bjöds på as go tårta på lunchen. Vet dock inte varför. Efter lunchen var vi nog rätt frusna allihopa. Så vid halv 2 stannades alla maskiner och Smokey började spelas ur en stereo. Dags för Trim. Sen vände sig alla mot linjeledare Mary och sen blev det gymnastik övningar. Det var riktigt roligt. Värmen kom tillbaka och jag blev på bra humör. Sista perioden stog jag på vakuum maskin med en av Litauen bröderna. Det har inte funnits nå intresse att studera dom närmare, men idag gjorde jag det och fan va ung ena grabben såg ut i ansiktet! Han kan inte vara gammal alls. Istället för att tycka han är knepig började jag tycka synd om honom. Tänkte på gången för en månad sen ungefär när jag svor och skrek åt han (på svenska så han fattade inte vad jag sa) för att var så seg och inte gjorde som han skulle. Fick ångest för de, men jag hade en dålig dag då okej! Inget jag är stolt över. Har även kommit en ny brud till fabriken, tror det är nån polare till dom ensamma två litauerna. Hon har inte jobbat många dagar och blev ställd bredvid mej på rippe linjen i pausen. Det var mycke fisk och hon må vara ny men det gick lite väl segt för henne tyckte jag. Jag räknade att från när hon la händerna på en fisk och börja rippa tills att hon släppte iväg den, då hade jag rippat 16(!) stycken. Men jag vet själv hur det var i början. Hörs lite senare. Hade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0