En dans på rosor

Datum: 2009-12-02 / Tid: 00:39:58
Usch vad jag saknar att vara liten. Jag kan inte ha haft en bättre barndom. Bo i ett fint hus ute på landet med världens bästa mamma, pappa och syskon. Hästarna våra saknar jag så otroligt mycket. Mormor, morfar och farmor som fanns där. På den tiden fanns inga problem.
Saknar gymnasie tiden oxå. Hade så sjukt roligt på skolan med min vän Linda. Synd att vi inte har nån kontakt numera. Ändå fast det var jobbigt i skolan och kärleksproblem hit och det så var det en bra tid. När jag gick i skolan var jag så grymt less och ville bara sluta, men nu när jag inte går i skolan längre längtar jag tillbaka så mycket.
Numera har jag alltid en klump i magen. Det är alltid nånting jag måste oroa mej för. Nånting som måste göras som känns jobbigt. Trodde det mesta av de problemen skulle försvinna när jag "flydde" landet till grannen. Men inte ens det fick gå bra pga ryggen. Hur ska jag kunna leva härute utan pengar? Det går ju inte. Hur kan jag leva i timrå utan pengar? Det går ju inte. ständigt denna oro för pengar. Människor säger att pengar inte gör en lyckligare, men nå fan gör dom de. Kanske inte på alla plan men visst skulle livet vara lättare om man hade mycket pengar. Då skulle ju ett bekymmer vara borta.
Men nångång kommer det blir bra. Det måste bli bra...

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag känner igen mig i det du skriver i det här inlägget, senaste tiden har jag saknat min tid som liten väldigt mycket och hade en bra uppväxt. Då var allting tryggt och man hade alla runt omkring sig, och inga bekymmer om jobb och inkomst som man har nu. Du är stark iallafall som provar på nya saker och reser bort! Hoppas det ordnar sig med din rygg snart också. Kram

2009-12-02 @ 12:31:51
URL: http://maariellee.blogg.se/
Postat av: Papi

Det värmde verkligen ett "pappa-hjärta" när du skriver om din barndom, men det värker när du skriver om dina bekymmer. Men vet du gumman, allt brukar faktiskt lösa sig, och allra oftast till det bättre, och du lovar väl att komma till mig när livet går i moll och molnen hänger tunga. Strax ovanför är det faktiskt ljust och klart. Dom bästa kramar // Pappa

2009-12-02 @ 13:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0