En till dag gjord

Datum: 2009-11-05 / Tid: 00:48:35

Nu har vi gjort en till kväll i fabriken. Har fått torrsprickor på händerna så det är ingen höjdare att jobba då. Aj aj.
Vi har orkan här på ön. Det har blåst hur mycket som helst i ett dygn nu. Låter nästan som huset ska blåsa med.

Jag är lite stolt över att jag förstår norskan mer och mer. Behöver dock inte prata med så mycke norrmän för det är nästan bara slovaker, polacker, jugoslaver och lettlänningar på ön. Man filar på engelskan istället.
Jag och mikka har en polack (Emil) vi suktar efter på jobbet. Shit va snygg han är. Han kommer in i fabriken vid tio på kvällen och går runt och plockar medan vi gör färdigt dagens produktion, sen är han en av de som tvättar maskiner och sådant efter stängning. Tyvärr (!) är han tillsammans med en svensk tjej. Lyckliga hon.

Nä nu ska jag ta och lägga mej om jag ska orka kliva upp i någorlunda tid imorn.

Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0