Vakuum 1!!

Datum: 2009-11-23 / Tid: 16:06:42

Min dag:
Segar mej upp ur sängen efter att ha haft en sån där "dagen före julaftons natt" ikke kunnat somna, ryggen ömmar, åker i en svinkall bil till jobbet, ryggen ömmar något mer, tar på mej vit mössa, blåoverall, hörselskydd, rippetången i bakfickan likaså bomullsvantarna, sist men inte minst, stövlarna, ryggen ömmar, snubblar ner i fabriken, på med plastförkläde, tittar mot första linjeledare jag ser och hoppas hon ska säga "gå å ripp" men istället säger hon vakuum 1, rygger börjar genast ömma ännu mer. Står på vakuum maskinen fram till pause, går faktiskt över förväntan med tanke på att det är mycket akrobatiska övning när man ska slänga ner fiskbitarna i sina kossliga små hål innan de far in i maskinen och kommer ut färdiga att packas i lådor och skeppas iväg till affären. Efter pause får jag upp på rippelinjen och dra bort benen på fiskarna, tack vare min rippetång och benen som sitter så hårt och nästan vägra lämna sin plats ser min högerhand ut som en mans hand. Förhårdnader och blåsor. Men som tur var så fick jag stå där dom två timmarna fram till nästa pause och då sa jag tack och bye bye och begav mej hemåt. Kunde inte gå så fort för ryggen ömmade riktigt mycket så det tog mej nästan 2 timmarn innan jag var hemma.

Nu äre bara att ladda för morgondagen, skönt att jobba igen.

Nu har jag lagt in bilder från min kamera på mikkas dator så jag tänkte lägga upp lite av de bilder jag har tagit.



Våra grejjer på tåget mot trondheim. Jag förstår fortfarande inte hur vi fick plats med allt i adeccos bil när de fraktade ut oss på hitra









Synd om oss som måste titta på denna fina utsikt varje dag :P



Marie och jag



Mikka och Angelica



Dans på bordet



Jag tror Angelica försöker strypa mej :P



Fin dukat bord i lördags



Louise, Angelica, Marie och Jag påväg till daniels fest



Joakim, Matus, Sophie och Marie. Förstår inte varför alla killar blev så till sig i prinsesskronorna :P



Något mer mysklädd var vi igår. Marwell ser farlig ut med den där kniven



:)



Louise laddar :D



En kokosnöt var middags maskot. Vi tyckte den såg ut som ett murmel/murvel/marwell djur



Bild tagen från våran hus trapp

Nu orkar jag inte lägga in nå fler för idag. Men jag slänger in ett inlägg sen.


Kommentarer
Postat av: Heine

En sak verkar vara säker, ni ser då ut att ha himla roligt där ute på Hitra. Skoj att se bilderna på er och det fina landskapet. Kramar till er.

2009-11-24 @ 15:33:53
Postat av: Lina

Ja nog har vi roligt allt. Det är så grymt sköna människor vi umgås med så man kan inte ha annat än roligt :) kramar till dej pappsen

2009-11-24 @ 20:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0