Planet Earth turns slowly

Datum: 2010-02-27 / Tid: 01:50:59
Nattugglan checkar in!
Jag må nästan försöka hitta mej ett nattjobb. Jag är avis på vaskarna (städarna) som jobbar nätter på jobbet. Dom börjar 21.30-06.00 och städar då fabriken. Dom tjänar grymt bra och hur bra skulle inte det passa mej då? Kanon. Men adecco har inga som vaskar och det är bara polacker, så chansen att få den chansen är lika med noll. Men jag vet att iaf två av vask killarna inte vill jobba nätter. Byta med mej? Ja tack!

Skönt det är med fredag. Jobbet har gått bra idag som det har gjort hela veckan. Jag och resten av tjejerna får ton av beröm av vår linjeledare.
Idag när jag kom ner i tomteverkstaden efter första pausen så funderade Mary om jag skulle gå bort på sorteringen, men sen pratade hon med en annan linjeledare att dom borde skulle köra igång med nerskärning för det var så mycket fisk att skära. Då sa Mary: "Jag vill ha svenskarna på nerskärningen för då går de undan" sen blinkade hon åt mej så jag travade bort mot skäringen och satte igång, strax efter kommer Emma och joinar mej och därefter Mikka.
Sånt gör mej stolt och får mej att vilja jobba till 110 procent. Jäklar vilket tempo vi hade. High Five Emma!! De gjorde vi bra.

Imorn får vi nya grannar här på gården. Dom tråkiga slovakerna som bodde där ska börja jobba ite på Dolmöya på slakteriet. Istället kommer det två Litauer. Dom kommer imorn klockan 12 så vi hoppas på att det är roligt folk. Vi ska nämligen ha fest imorn och hoppas att dom vill komma. Det kan man kalla vingel avstånd hem, en sådär 3 meter :).

Nu har jag just sett en Wallander film och eftersom det inte är nå jobb imorn och jag är piggare än piggast denna tid på dygnet så ser jag en till.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0