Ett besök i Indien!

Datum: 2010-07-05 / Tid: 23:40:36
Dagen

Idag har jag varit i Indien hela dagen. Eller iaf haft känslan av den. Vi har gjort lax för gröna affären KIWI idag. Närmare bestämt 18 ton med curry och paprika kryddad lax. Hela fabriken har luktat curry hela dagen, våra blå handskar har färgats gröna av kryddan, likaså de ljusblå banden fisk bitarna rullar på, de är numera väldigt, väldigt gröna. Kossor finns det fullt av i fabriken i form av slovak kärringar och de är ju heliga i Indien (korna alltså). Skulle haft lite Dr Bombay på ipoden och blundat så hade jag lätt varit i curry land. Dagen bestod av jobb från 7.30-20.40. En lång dag men den gick väldigt smidigt. Pengar pengar!
Har dock känt mej väldigt mobbad och utanför idag. Emma och Louise började en timma tidigare än mej idag och dom har stått på samma stationer hela dagen, medan jag har stått på andra sidan fabriken. Vi har haft 4 pauser på 30 minuter under dagen och jag har inte haft en enda paus med dom. Jag blev till och med så desperat att jag hängde med bulgarerna Emil och Nasko på pauserna. Blev till och med sugen att åka till Sunny beach när vi pratade om shopping gatan flower street och den grymma natt klubben Lazur, som enligt Emil har blivit ännu grymmare nu. Men man kan ju aldrig lita på honom.

Helgen

Helgen har varit slöare än slöast och vi har svullat som aldrig förr. Me like!
Fredagen käkade vi taco rester och myste framför film och åt gotta. På kvällen for jag och Emma och fiskade efter torsk. Men det blev ingen torsk istället fiskade vi efter sjöstjärnor och tog upp en rosa och en lila. Kuligt. Sen blev det lite häng i Litauen grannarnas fönster. Lite skojjiga dom där. Vi hade väldigt roligt när de skulle få fram från vilken stad deras färja går ifrån när de ska hem på semestern. Efter lite google earth kom vi fram till att de menade Karlshamn. Hehe

Lördagen
blev det superfint väder på eftermiddagen så då åkte bikinin på och vi 3 låg ute på altanen och solade och lyssnade på musik. Super härligt. Efter nån timma kom molnen och då for vi på bunnpris för att köpa ännu mer gotta. Jag gjorde den efterlängtade taco tårtan till middag. Den blev kanon god. Enligt Emma var det de godaste hon ätit och ännu godare än tacos. Det värmde mitt kock hjärta. Sen blev det film och onyttigt. Efter filmen låg jag och Louise på hennes rum och kikade youtube och hunkar.

Söndagen bröt vi inte vårat sega mönster. Det blev filmhäng med onyttigt hela dagen. Sen på kvällen startade vi grillen. För mej blev det potatis gratäng. fläskfilé, bea och sallad. Super super gott. Jag har en matlåda som ropar mitt namn i kylen, men eftersom vi åt alla måltider på jobbet idag så får jag äta den imorgon. Yum.

Helgen med andra ord var helt kanon bra. Behöver en sån helg nångång ibland. Bara slöa och inte göra nånting.

Blev ett långt inlägg med mycket text men jag hinner inte lägga upp några bilder för jag måste verkligen sova nu med tanke på att jag ska vara iförd blåoverallen och nere i produktionen klockan 6.30 imorgon.





En av videorna jag jag L kikade på i lördags. Kolla in snyggingen i början. Mumma!

Sovgott!

Kommentarer
Postat av: Jenny

sv: Ohh, sorry about that! :P Jag gjorde ju bilden liten i alla fall. Men jag kan ju skicka en förstoring till dig om du vill?



Ja, doktor Mats på ortopeden sa att det var psoriasis. Det är en ovanlig typ tydligen.



Snart kommer du heeem! :) Kunde du skjutsa oss på gatufesten? Puss!

2010-07-06 @ 17:46:59
URL: http://onewaytorock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0