grekiskt afton

Datum: 2010-06-15 / Tid: 01:01:06
Jobbet gick inte alls bra idag. Fick springa och snyta mej tusen gånger tror jag. Inte ekonomiskt för fabriken med tanke på att jag måste byta handskar mellan snytningarna. Inte fresh att snyta sig i hanskarna man sedan tar i fiskarna med. No no no.
Idag kom det en lax som var så sjukt stor. Jag stog på nerskärningen alldeles utanför filé rummet där dom stora starka karlarna kapar huvudena på firrarna, då kommer Zoltan ut med en gigant till lax och slänger den på en våg, jag sprang fram för att kolla och den vägde 14 kg, utan maginnehåll. Den största laxen jag sett på hela tiden jag jobbat där. Jag snodde laxens huvud när dom kapat det för att visa Elias och jäklar vilket bauta hövve. Mer än dubbelt så stort än vad de brukar vara.


När vi kom hem från jobbet la mej direkt i sängen för att sova, men efter ett tag kommer Louise upp och säger att vi ska ha grekisk afton. Hon var ju nämligen på Kreta förra veckan och hade köpt med sig lite gotta därifrån.
Så svenska tjejerna hade grekisk afton i norge
.
Vi doppade vitt bröd i supergod olivolja, åt fetaost och drack ett glas rödtjut. Till efterrätt grekisk karra som hon köpt med sig. Väldigt gott och mysigt.
Marie och Louise sitter fortfarande och dricker tjut :)

Jag däremot håller på att se nya skräckfilmen som det var så mycket prat om, The human centipede. Har sett precis halva nu och än så länge är den bra.



Se den om du vågar, eller rättare sagt, om du pallar det.


Kommentarer
Postat av: vicky

Tror du jag pallar??!! ;P

2010-06-15 @ 16:18:52
URL: http://tickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0