Smoking Marijuana With Devils Lettuce

Datum: 2010-06-07 / Tid: 20:38:43
Jag finner inga ord
Underbart?
Enastående?
Oslagbart?
Näe, de orden kan inte beskriva hur bra dom var. Billie Joe Armstrong slår alla. Hans energi, scen närvaro, humor och såklart han röst.
Jag citerar hans första ord på scenen "Anybody drinking alkohol? Anybody smoking marijuana with devils lettuce?"
Klockrent.
Ca 3 timmar spelade dom och eftersom sittplats var billigare så hade vi det, men så fort de kom ut på scenen så ställde sig hela läktaren och vi blev stående hela konserten. Fanns inte ens en tanke på att sätta sig med det trycket det var på ullevi. De spelade många av mina favvo låtar från gamla album, Minority, when I come around, basket case, hitchin a ride, longview, she... ja listan kan göras väldigt lång. Det var inte en enda låt som jag inte kunde texten på. Väldigt kul. Har lust att säga upp mej från jobbet och hänga med på deras sommar turné. Hade jag bara pengar så.
Nog för att Billie Joe är min favorit med sin grymma röst och energi, men GreenDay skulle inte vara GreenDay utan trummisen Tré Cool och basisten Mike Dirnt. De var även lika grymma som alltid.

Vi har även hunnit med att gå på Liseberg och vi åkte allting där, käkade mjukglass i solen, gick spökhuset, och hade det hur bra som helst. Hann med en runda på stan oxå. En suverän helg och det var så roligt att träffa Erica igen.

Nu är jag hemma hos syrran där jag sovit inatt. Ska sova här en natt till oxå så det blir nog lite filmtittande och så.

I hade the time of my life

Kommentarer
Postat av: Anonym

Liseberg är bäst!

2010-06-10 @ 15:34:38
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0