Tillbaka

Datum: 2010-03-13 / Tid: 15:23:56
Gud vilken dag det har varit.
När jag fick tag på telefonisten så berättade jag vad som hade hänt så hon ringde upp legevakten (läkar jouren typ) och pratade med denne, sen sa hon att jag kunde få komma dit om en halvtimma. Perfekt tyckte jag, men bara för att dubbelkolla så sa jag, Då är det i Fillan va?
Nej nej, sa hon det är på Fröya.
Wtf! Fröya är våran grannö, hur tänkte hon att jag hinna dit på en halvtimma, tar ju bara tio minuter en kvart att komma iväg, sen äre ca 20 minuter in till Fillan.
Såklart funkade inte fläkten i Mikkas bil så den var utesluten, då skulle vi ta maries bil, men medans vi skrapade rutor så drog Mikka åt handbromsen så den fastnade såklart. Då vare bara att springa in till Louise som just klivit upp ur sängen. Men den änglen hon var så skjutsade hon mej <3.
Det tog 50 minuter ut till Fröya så något sen blev jag men det gjorde nog inget.

Läkaren var en söt liten Dansk kvinna. Jag förstod inte henne och hon förstod inte mej. Men med hjälp av mina vänner så kom vi till förståelse.
Hon trodde inte att axeln var ur led, utan att jag sträckt den så leden typ töjts ut, därför den hänger så konstigt, men hon ville ändå vara säkert så hon tyckte vi skulle in på röntgen...i Orkanger! Bara det är en och en halv timma från vårat hus, och från Fröya skulle det bli minst två timmar. Det kändes inte som nån höjdare. Men som tur var så slapp jag det, ska till legekontoret på måndag och få sjukintyg och medikamenter och om det inte bli bättre om några dagar så ska jag bli skickad till orkangers sjukhus.
Har fått ett stöd för axeln som jag ska ha på mej, men ska ta bort den tre gånger om dan och typ gunga med armen så musklerna inte tvinar bort.
Fick även med mej smärtstillande piller för två dagar tills jag får recept från legekontoret, det var mååånga piller. Har tagit kort på de så jag tänkte lägga upp sen.

Nu ska jag vila för jag är dödstrött efter dagens äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0