Måndag

Datum: 2010-05-31 / Tid: 16:04:56

Ny dag nya möjligheter

Har haft en lite tråkig dag med tanke på att alla jobbar. Vicky, Jocke, Johanna, Mikka.. ja alla. Men min kära paapi slutar klockan 4 så han ska hämta upp mej här hos vicky då så följer jag med honom hem. Måste ju passa på att goa med Lill Isa medan jag är hemma. Lill dockan "min", så fin.
Imorgon blir det fika med Maria. Sedan på onsdag så fyller syrran 24. Shit var åren går fort alltså. Tyckte nyss vi sprang runt med dockvagnarna hemma i Riibodarna, back in the good old days.
Då hade man ingen aning om hur livet skulle se ut. Undra om mamma och pappa kunde tänka att jag skulle bli full med tatueringar och piercingar, nu finns det dock inte många piercingar kvar, men såfort jag är klar med livet i en fabrik så sitter dom där igen.

Nu när jag är i sverige känns livet i norge så avlägset. Jag ser hela Hitra som i en glaskula, när jag tänker på fabriken och människorna där så är allt så suddigt, som om jag bara drömt allting. Skumt. Nu är det snart 8 månader sedan jag packade väskorna och blev norrbagge. Har jag förändrats nånting tro?
Vet faktiskt inte. Kanske till det positiva eller till det negativa. Kanske inget alls. Men jag tror nog inte jag är samma människa som när jag lämnade sverige.

Nu slutar pappa jobbet så han kommer nog snart för att hämta mej. Kul att träffa honom. Min pappa <3

Ha de

Steve Earle- Galway Girl


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0