Myskväll

Datum: 2010-09-30 / Tid: 22:25:02
Trots denna dag så har kvällen varit jättemysig.

Vid 7 tiden började jag och Louise att röjja undan i köket sedan gårdagens middag. När det var gjort gjorde vi iordning taco rester och gjorde mys på bordet med ljus. En romantisk middag för två helt enkelt. Vi satte på självutlösaren och tog lite bilder. Väldigt mysigt hade vi.
Varje gång jag går in på Mitt rum blickar jag in i Emmas rum och knuten i magen blir större när jag ser att rummet är helt tomt. Känns overkligt. Jag får nästan lite panik när jag tänker på att det är över. Ingen av er som läser (förutom dom som bott inom dessa väggar) kan föreställa sig hur det känns.
Jaja, tänker ni säkert, livet går vidare. No biggie.
Men när man har bott tillsammans i nästan ett år, jobbat på samma jobb, gått samma skift, andats samma luft 24/7 då är det inte lätt att lämna varandra. Speciellt inte när man bott på en ö såhär, där det inte finns så mycket folk att umgås med utan vi har umgåtts med samma människor. Banden har knutits hårt och de är inte lätta att knyta upp. Vi har varit en familj. Tänk att främmande människor kan få sån speciell plats i ens hjärta. Vi har gått igenom sjukt mycket tillsammans. Alla i Hestvika vet vilka Svensk jentorna är.
Ingen av de som vi jobbat med eller träffat härute kommer någonsin glömma Svensk jentorna i Vita Huset i Børøysund, Hestvika.
Jag har hatat och älskat Hitra. Men vem hatar och älskar inte sitt hem?



Utflykten till Slakteriet i fredags



Lax i stora lass



Vi <3



Besöks kläderna inne på slakteriet



Vilket äventyr vi haft va brudar?
En sak att fortelle barnbarnen?
Eller vi kanske bara ska hålla det för oss själva ;)

~Att någon "står vid din sida" betyder inte så mycket. Det avgörande är vad han/hon är beredd att göra~
Citat av Carl Hammarén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0