Date night!

Datum: 2011-04-27 / Tid: 18:00:16
Idag käkade vi nere på resturangen här på hotellet. Har inte ätit thaimat på länge så jag tyckte det var tid för de nu. Men jag är inte van nu så GUD vad det brändes. haha, svetten och snoret rann men gott var det. Efter käket gick vi ut på hotell jakt i närheten av Bangla road. Vi hade sån tur att vi mötte våran Muay Thai boxande svenska vän Danne. Han med den söta pitbull bebisen. Vi stannade och surra ett tag och han ringde en kompis och som har hand om ett hotell i närheten där vi var. Han sa att vi kunde få ett rum där för 1000 bath/natten så vi gick dit och tittade. Träffade Charlie som är från London, fick en gratis shot och kollade sen på rummet. väldigt nice faktiskt och vi får rummet för 700 bath per natt. 350 var och det blir ca 70 svenska. Inte dumt alls. Så vi flyttar in dit imorgon.
Efter hotellbesöket gick vi på family mart och köpte lite karra sen blev det movie night här på rummet. Date night såg vi och den är rolig.



När vi kom tillbaka till rummet så hade någon varit där, dragit för gardinerna, tagit bort kuddarna från sängen, vikt upp täckena och...



...satt fram en liten vattenflaska och ett glas på nattduksbordet med denna text på. Hahaha. Trodde dom att vi skulle gå bangla?



Jag älskar dessa skyltar. Hela våran EBS klass borde haft såna med sig :)



Vårat Hotell heter La Flora resort och dom har till och med egen etikett på vattenflaskan :)

Nu ska vi natta för imorgon ska vi upp tidigt, packa det sista, käka frukost, sola och bada en snabbis innan vi checkar in på det nya hotellet. Det kommer bli nice.
Jag har även fått svar från en av krogarna i sundsvall nu om sommarjobb så jag hoppas det går vägen. Måste ju få lite erfarenheter innan jag drar iväg på större äventyr :)

Night night

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Vad roligt om du iaf stannar hemma i sommar! :)

Låter som ni har det tokmysigt! När kommer du hem?

Kram

2011-04-29 @ 17:13:30
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0