Underpour, 5 timmar prov och tatuering

Datum: 2011-04-20 / Tid: 13:45:13
Weee are the champions, my friend, and we´ll keep on fighting, til the eeeend!
Den låten spelades i loungen när alla var färdig med proven.
This is it. Nu är jag äntligen bartender. Imorgon kan jag säga om jag är en godkänd sådan.

Igår pluggade jag fram till klockan halv 2 på natten. Klev upp kvart över 5 imorse och la mej på en soffa nere i loungen och fortsatte plugga.
Det skriftliga provet började klockan nio. Innan vi satte igång fick alla ställa sig upp, sträcka upp armarna, dra upp tröjan och visa magen, dra upp byxorna och visa låren. Bara så vi inte skulle ha skrivit nånting på kroppen för fusk tolereras inte. Alla var gröna såklart :)
Sen var det bara att sätta igång, Ca 90 drinkar och ett helt häfte med frågor om tequila, gin, rom, vodka, vin, cognac... ja listan kan göras väldigt lång. Killarna gick upp i baren och förberedde. Zeb satt nere med oss och vakade och fredrik ringde ner till honom när han skulle skicka upp dom första 2 för barprov. Jag var jättenervös inför barprovet, jag vet att jag kan drinkarna och är duktig i baren men jag klarar inte pressen. Om man hällde i fel ingrediens så ströks hela drinken, 10 poäng var en drink värd. Jag fick ju upp tillsammans med Rasmus. Sen var det bara sätta slängen i byxan och blanda sista drinkarna i baren på taket. Running orders, 12 drinkar, 8 nånting minuter. Jag trodde jag hällde i en fel på mai tai men ikke :)
Jag fick en underpour på pink phanter pga av att jag hällde i en 6:a mjölk då det ska vara en 8:a. Men det var tydligen ända misstaget jag gjorde. 98% fick och det är jag jättenöjd med.
Sen var det bara att springa ner och fortsätta med provet. Vi började som sagt klockan nio och var klara klockan 14. Var lite att skriva med andra ord. Men nu är det gjort och jag ångrar inte en sekund att jag gick denna kurs. Äntligen har jag hittat mej själv och hittat något jag trivs med att göra. Jag älskar verkligen detta.

nu har jag och carro precis varit på Aussie tatoo och belönat oss själva efter 4 veckor av slit. Thailändare än duktiga att tatuera!
Sen har vi shoppat lite och ikväll kör vi en sväng på Bangla!
Dock ska vi upp klockan tio imorgon och städa hela baren uppe. Jobbigt :/
Imorgon får vi även domen. Har vi klarat kursen eller inte. Hoppas på att bli godkänd men freepour utgör en sån stor del av betyget så jag vet inte...



Ready...



...for action!



Min lilla thai tatuerare. Här tatuerar han en skojjig man från australien



Detta blev resultatet. Jättenöjd, blev precis som jag hade tänkt och 200 kr var det lätt värt :)

Nu blir det duschen och sen ner i loungen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fin tattoon blev :D

2011-04-20 @ 14:30:03
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Jag tror på dig Lina!! Kunde inte tatueringen varit liiite mindre;-)Kramar!

2011-04-20 @ 14:54:04
Postat av: Jovars...

Hejsan, ett tag sen...kul att läsa att det går bra iaf=) Håller tummarna!

2011-04-20 @ 15:19:21
Postat av: Mamsen

Ja, Queen är kungar :) Håller både tummar och tår för att du ska få godkänt på kursen. Tatueringen var fin, men kunde kanske varit lite, lite, lite mindre....

Puss&Kram

2011-04-20 @ 16:32:46
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

snyggt!

Håller tummarna! :)

Kram

2011-04-20 @ 17:09:05
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0