Vattenkrig!

Datum: 2011-04-11 / Tid: 11:04:32
Nu är det bara 5 skoldagar kvar. Shit! Bara att vara ihärdig nu sista tiden.
På tisdag till veckan har vi flair och freepour prov. Idag har allt gått åt helvete för mej. Har massa grejjer i huvudet och jag har varit ofukuserad och noll koncentration. I torsdag när jag körde en repa på freepour provet så hade jag ju 350 tror jag. Idag hade jag 220. Det är jättedåligt! Bara hoppas huvudet hinner komma ikapp till tisdag. Flair testen kommer jag nog floppa på. Det ser inte bra ut alls!
Däremot baren kommer nog gå bäst. Idag har vi kört speedmixing. Händerna på bardisken, 3 drinkar, en mixad en byggd och en skakad, räkna ner, klocka, kör. Från att Fredrik klockar så är det bara att köra stenhårt, 1 minut och 45 sekunder hade vi på oss för att göra 3 drinkar. Det gick bra för mej. Var snabbast mestadels av tiden, men istället så gjorde jag bort mej 3 ggr genom att slå ut en färdigblandad drink. Bara att blanda om. Slog ut en tom collins precis när jag var färdig med alla, trots att jag gjorde om den så var jag snabbast. Tävlar dock bara med mej själv men det måste väl ändå betyda att jag är rätt snabb. Vi alla klarade tiden hela tiden, första gruppen på 8 månader som lyckas med det. Vi raceade i 1.5 timma sen gjorde vi breakdown i baren, fick dagens läxa som är pina colada, screaming orgasm, zombie, pink panther, june bug och citrus rum cooler. Vissa är rätt svåra, många ingredienser. Sen har vi även prov imorgon på Brandy, cognac och armangac. Tänkte plugga nu fram till klockan sex, från och med i fredags får vi stå och träna i baren på kvällarna så jag har skrivit upp mej från 18-20.

Ja nu tänkte jag berätta lite om Rubriken Vattenkrig. Det är så att i veckan är det nyår här i Thailand. Visste att dom inte firar nyår samtidigt som oss men visste inte att det skulle ske när jag är här. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta åt det som händer här. Imorgon kör dom igång lite lätt med vattenkrig. Det är tydligen helt galet nere på beachroaden. Det far lastbilar och brandbilar och sprutar ner folk, man kan inte ens gå på 7eleven utan att få en hink vatten över sig av kassörskan. Men som sagt så börjar det bara lite lätt imorgon, på onsdag klockan 12 är hela patong i krig. Enligt Fredrik ska vi sluta skolan klockan 12, köpa matchande t-shirts, vattengevär, hinkar, vattenballonger.. ja allt som finns tydligen. Sen ska vi ner på beachroaden och gå i krig och dricka öl. Hahaha.
Skolan på torsdag ska bli flyttat till förmiddagen istället. Eller eftermiddagen.
Detta vattenjippo håller på fram till lördagen. Bara att gå runt i bikini hela dagarna nu då. Jag frågade om det var tillåtet att kasta vatten på lärarna under skoltid. Det var strikt förbjudet. Kommer med på betyget. Hahaha, jag kommer göra det iallafall.

Nä nu blir det plugga plugga!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Ja du Lina inställningen betyder, om inte allt, så himla mycket. Tänker du att det ska gå åt pipan men free pour och flair så blir det så. Garanterat. Vad tror du Stefan Holm sagt till sig själv alla de gänger han stått och klappat sig själv i ansiktet inför ett rekordhopp i höjd? "Det här kommer att gå åt helvete!" Knappast. Tankens kraft är vida större än du kan föreställa dig vännen. Kraaam

2011-04-11 @ 19:56:49
Postat av: Mamsen

Det gäller att tro på att man kommer att lyckas, som du själv sa gick det ju bra förra veckan så du vet att du kan. Se till att koncentrera dig på detta nu så får du ställa övriga tankar på vänt tills efter proven. Jag tror på dig och håller tummarna :)

Puss o kram

2011-04-11 @ 21:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0