Sweeet baby jesus!

Datum: 2011-08-30 / Tid: 11:28:20
Nu har jag landat på phuttasa. Tydligen ska jag bara landa här några dagar innan jag flyttas någon annanstans. Mer om det lite senare..

Resan från arlanda till berlin gick bra. Tyckte vi bara hann lyfta innan vi var framme. Berlins flyg plats var som en gröt. Hade ingen aning om vart jag skulle ta vägen men som tur var så hittade jag en kille från boden, Peter. Så vi yrade runt tillsammans innan vi hittade rätt. Jag gillar inte riktigt tyskar och att vara på en flygplats full med tyskar var ingen höjdare. Högljudda och gapiga.
När vi efter många om och men fick kliva på planet så hamnade jag såklart bredvid en tysk. Han hette michael och var väldigt pratsam och skum. Jag tror han blev kär eller nåt. När jag avbröt honom lite fint där efter lite mer än en timmas prat med att jag tänkte sova så drog jag filten runt mej och blundade. Jag blundar aldrig riktigt när jag ska sova så jag såg en liten glipa, han satt och stirrade på mej och helt plötsligt "råkar" han putta till mej. Oj förlåt,väckte jag dej, det var inte meningen, säger han och sen fortsatte han sin senaste konversation om vad en grävling kan vara. Fattar inte ens varför vi kom in på att prata om skogens djur men av någon dum anledning frågade jag om dom hade grävlingar. Han hade ingen aning vad det var för han kände inte igen det engelska ordet och inte min beskrivning heller.

Boden Peter satt typ 6 rader framför mej och när jag blev less på att bli utfrågad av michael så gick jag fram och pratade med honom istället. Då blev jag ännu mer utfrågad sen av michael vem den mannen var osv... herregud vad jag var less på honom. Trodde jag skulle avlida när jag sa att han oxå skulle till phuket, men jag jublade inombords när han inte hade någon flygbiljett dit, han trodde han skulle åka buss. hahaha, det tar ju typ 1.5 timma att flyga och hur länge tar det inte då med en buss. Jag vet aldrig hur det där slutade för på bangkoks flygplats blev jag helt förvirrad, sa ett snabbt hejdå, men det nöjde han sig då inte med, det skulle vara en lång intim kram som jag fick kämpa mej ur, sen skev han snabbt ner sin facebook på ett papper och sa att jag måste adda honom så vi kan hitta på nånting i phuket. Han skulle bo typ 15 min från patong och jag hoppas verkligen inte han söker upp swedenglish bar för då är jag körd. Nog om han....

Bangkoks flygplats var precis lika hemsk som jag trodde den skulle vara. Så jäkla stor och så dåligt skyltat. Jag frågade säkert 10 olika thailändare om vägen, tror inte det stoppar på 10 heller. My sweet baby jesus, den flygplatsen tänker jag undvika i framtiden. No more!
Sist jag åkte ner hit så sa jag till pappa att jag hade en sån stark känsla av att jag inte ville mellanlanda i bangkok och den känslan stämde nog med tanke på att det var första gången jag reste själv då och var inte redo att möta bangkoks gigantiska flygplats. Carro landade ju där men hon sa aldrig något om att det var krångligt.

Eftersom jag inte sov en minut på 10 timmars flyget till bangkok från berlin så somnade jag som en stock den lilla biten till phuket. In i en taxi på en gång jag fått väskan och mot charlies place.
Fina Charlie stog bakom baren när jag kom och pratade i telefon. Han sa till den han pratade med att "nu har våran efterlängtade Elina äntligen kommit från sverige, hon vet nog inte hur mycket vi behöver henne". Gubben då <3. sen blev det kramar innan jag fick min rumsnyckel.

Mer om rummet här nu då.
Jag har fått ett STORT rum. Grymt stort verkligen. Men det får jag bara njuta av några dagar för sen ska hela charlies "staff" flytta till nå lägenheter i närheten av hard rock café. Han behöver domhär hotellrummen till betalande kunder. Jag ska dela rum med lilla thailändskan som jobbar i receptionen. Hade hoppats att få ha mitt lilla egna rum men vi kommer gå om varandra hela tiden sa charlie. Jag börjar när hon slutar osv... Men sist jag var här så var hon jättesnäll och gullig, ett eller två år äldre än mej bara :)

Nu är jag trött som ett as, har 3.30 minuter innan jag ska komma ner i baren och börja jobba. Inga lugna puckar här inte :)
Så det blir till att ta en dusch och sen sova en timma i min kingking size bed.



Tänk om jag hade fått stanna med den sängen <3

När jag landade var det molnigt men nu spöregnar det. Hej regnperioden. Hehehe, skumma tysken på planet visste inte att det var regnperiod. Tycker egentligen synd om honom för han var ju jättesnäll och så men väldigt störande.

Nu: duschen!

Kommentarer
Postat av: Jimmie (My life in Thailand)

Oj... Tycker BAngkoks flygplats är bra skyltat.. Men kanske är för att jag har varit där många gånger nu och vet hur ja ska gå utan att kolla på skyltarna :P



Lycka till ikväll i alla fall! =)

2011-08-30 @ 12:11:43
URL: http://jimmieboy.blogg.se/
Postat av: carro

Hehe jag minns faktiskt inte hur jag reagerade på bangkoks flygplats, men jag hade ju gott om tid, förseningar å så ju, fick övernatta på hotell å allt. haha..

2011-08-30 @ 12:51:25
Postat av: Mamsen

Skönt att du är framme och inte villade bort dig i på Bankoks flygplats. Hoppas att det blir bra sen med ditt nya boende. Lycka till på jobbet!

Kramis

2011-08-30 @ 13:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0