Xmas swedenglish style

Datum: 2011-12-26 / Tid: 19:34:27
Igår var det som riktig julafton eftersom jag inte direkt har några svenska vänner härnere.
Charlie och Alex tog kvällen ledigt :( Så det var jag som skötte baren.
Killarna gick ut och åt julmiddag och jag var så avis. Men någon måste ju stanna i baren.
Klockan tolv ringde Charlie och frågade om det var nå folk i baren men det var tomt. Nattkillen kom precis då så jag gjorde en handover till honom, tog en moppe taxi till charlies hus för att fira lite jul.
Vi spelade öl spelet 1 öl shot i minuten tills vi når 100. Ingen klarar att nå 100.
Sabah sa nattinatti först, sen Alex efter henne. Jag och Charlie satt kvar nere och fortsatte shotta en öl i minuten. När ölen tog slut gick vi och köpte mer. Vi hade så roligt.

Jag vaknade av min hosta imorse på deras soffa iförd min pyjamas och ovanpå den charlies mjukisdress. hehehe.
Charlie är bara bäst. Jag är så glad att jag fått lära känna honom och vi hade ett långt bra samtal idag. Bland annat sa han att vart jag än kommer befinna mej i världen i framtiden kommer han alltid att "look after me" för jag är hans familj och han älskar mej bla bla bla...
Det händer grejer härnere nu men jag tänker inte gå in på det något mer förrän jag vet hur det blir med allt. Ingenting som är säkert ännu.

Jag tänkte lägga in en lista som jag skrev 2009. Nu blir det en 2011.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tog ett stort steg, sa hejdå till mina nära och kära och flyttade till thailand

Höll du några av dina nyårslöften? Jag tror inte jag gav några nyårs löften

Vilka länder besökte du? Thailand, Norge och Rhodos

Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012? Inget jag kommer på just nu.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid minnas, och varför? 29:e augusti när jag satte mej på planet mot mitt nya liv.

Bästa köpet? Det har jag ingen aning om.

Vad spenderade du mest pengar på? Bartender skolan

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2011? Pitbull- Bonbon, Edguy- Trinidad

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit mer vara på tid med min familj. Jag visste ju inte att jag skulle hamna här.

Hur tillbringade du julen? Med min swedenglish familj Charlie och Alex

 

Blev du kär i år? Ja det blev jag

Favoritprogram på TV? Jag minns inte ens vad jag såg på tv hemma :P

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej

Bästa boken du läste i år?
Oj det kommer jag inte heller ihåg :/

Största musikaliska upptäckten? Duuh?

Årets bästa film? Minns inte vad den heter men jag såg den med pappa och mattias i min lägenhet. Så rolig :)

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du? Jag firade hemma i min lilla lägenhet med vänner och familjen. Jag fyllde 23..


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Om min älskade kisse fortfarande fått vara i livet <3

Vad fick dig att må bra? Thailand

Vem saknade du? Lill Isa, mormor, farmor, morfar och farfar, sen här i thailand saknar jag såklart alla kära hemma.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min kära vän Johanna blev ju mamma för knappt 2 veckor sedan.

Dog någon som stod dig nära? Om man räknar min katt, så ja.

Din största framgång 2011? Blev den bästa bartendern European bartenderschool, phuket haft.

Största misstaget? Tappa min väska med alla saker som har stort värde för mej.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld som satan just nu men annars så har det nog varit bra.

Vad önskar du att du gjort mindre? Vet inte riktigt.

 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja, vara med min familj och vänner.

Något du önskade dig men inte fick?
Nej!

Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Samma som alltid tror jag väl :)

Imorgon ska jag på beachen med Sabah och min älskade vän Lauren och få färg :D
Sen far vi vidare mot steam saunan med örter som jag och Lauren var på för typ 3 månader sen, om inte mer.
Hoppas det kan rensa ur min förkylning.
Sen blir det ett besök hos Dr Wattana för att kolla blodtrycket och lite annat. Har känt mej lite konstig på senaste tiden.



Mr Charlie Weaving och Mr Alexander Key

Jag och Alex

Nu hoppas jag nattkillen kommer snart så jag får gå och sova. Myggen håller på att äta upp mej. Dom älskar verkligen mej. Jag hatar verkligen dom.

Bye bye




Kommentarer
Postat av: Broder Mattias

"The other guys" var filmen :D Haha skrattar bara jag tänker på hur mycket vi skrattade åt den :)

2011-12-26 @ 22:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0