Takskottare

Datum: 2011-02-21 / Tid: 22:00:39
Jag tänkte slänga in en uppdatering så dom som är intresserade vet vad jag sysslar med.

Nu har jag fått jobb som takskottare.
Så måndag-fredag befinner jag mej på IKEA taket i Birsta och skottar så svetten rinner och musklerna blöder. hehe, inte riktigt så faktiskt :P
Det är ju rätt tungt men arbetsledaren är väldigt noga med att om man känner sig trött, då vilar man. Så man jobbar lite, stannar upp och surrar lite, skottar lite osv. Arbetsledare Fredrik är för övrigt min granne som jag träffade av en slump. Har hjälp honom med starkablar några gånger på morgonen när hans bil inte startat. Det var under tiden jag jobbade på BD fisk.
När jag var arbetslös och hjälpte honom en gång på eftermiddagen frågade han om jag hade bråttom någonstans, om jag skulle iväg på jobb. Berättade då att jag inte hade något så han frågade om jag ville jobba som skottare. Han fick mitt nummer och ringde 2 dagar senare och sa att det inte blev nånting då dom inte behövde skotta sista byggnaden.
Men då hade jag turen att han ringde i torsdags och frågade om jag ville börja dagen efter. Då blev jag happy. Han berättade idag att om dom skulle skottat sista byggnaden där på tunadal där det var tänkt att jag skulle få börja, hade jag haft jobb hela tiden efter det. Lite trist då detta skulle ha varit i mitten på januari men jag har ju fått jobbat arslet av mej ändå.
Jag fixade in min vän Johanna där så hon började idag. Lite kul att va en tjej till då det bara var killar innan. Men det är ett roligt gäng och jag trivs. Bra träning är det också!

Det går även bra med LCHF metoden. Jag mår väldigt bra och det är så skönt!



Jag hade lite på känn där i Norge att jag skulle börja jobba som skottare :P

Nu blir det lite Big Brother kikande innan jag sover. Ska upp 5.30 imorn.

Ha de

Kommentarer
Postat av: emma

jag saknar dig Elina!! jag blir galen av tanken på att vi inte kommer kunna sen förns om JÄTTELÄNGE!!<3

2011-02-28 @ 18:45:43
URL: http://emamla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0