Blivande bartender

Datum: 2011-03-28 / Tid: 10:58:49
Nu har jag äntligen börjat min karriär som blivande bartender. And I like it!

Dagen började med frukost klockan åtta. Bra frukost faktiskt. Fanns lite att välja mellan. Jag körde en släng av LCHF och käkade ägg och grönsaker.
Klockan nio kom lärarna och då fick vi presentera oss och sen fick vi lite info om olika grejjer innan vi begav oss upp på taket. Vi började på "free pouring" stationen där man får lära sig att fylla upp 2, 4 och 6 cl på fri hand. I början var det lite svårt men jag kom in i det snabbt tycker jag. Vi hade 6 mätglas var så vi hällde på fri hand och sen ner i mätglasen för att se hur många cl vi hade. Dom flesta gångerna hade jag precis på strecket. Weehu.
Sen gick vi igenom lite vad alla glasen heter, hur man hanterar isen m.m.
Vi anväder färgat vatten till drinkarna så vi fick blanda färger och sånt.
Sen var det lunch, thai mat eller spagetti och köttfärssås. Än så länge saknar jag inte svenska mat så thaimat är en självklarhet. Gottigott.
Efter lunchen stog vi en stund på free pour stationen igen innan vi fick lära oss skära frukter. Sist av allt fick vi läxa. 6 drinkar så vi lära oss till imorgon, sen några fler grejjer. Eller många fler grejjer känns det som med tanke på att det är rätt mycket nya intryck och sånt så huvudet är redan ganska fullt. Vi har prov imorgon klockan nio och på det tänker jag ha alla rätt. Jag går in för detta till 110 % och satsar på ett A. MVG alltså. Jag ska bli riktigt grym på det jag gör!



Nu har vi precis varit och betalat matpaketet och EBS pro som inehåll massa grejjer som en bartender behöver. När jag kommer hem så jäklar kan jag agera bartender på festerna!
I paketet inehöll det flair flaskan på bilden ovan.

Nu ska jag plugga så jag får in allt i mitt huvud innan morgondagen!

Ha de bra

Saknar Dej <3

Kommentarer
Postat av: Mattias Engberg

Vad roligt att det går bra och är roligt :D Lycka till på provet imorn!! :))

2011-03-28 @ 14:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0