Pufferfish and cockroaches

Datum: 2011-11-24 / Tid: 20:35:10
Ja nu var det ett tag sedan jag skrev. Känns inge roligt att skriva när jag inte har nå bilder att lägga upp.
Nu har högsäsongen kommit igång så vi har full fart hela kvällarna.
Min hosta vill inte ge med sig men annars mår jag prima. Jag trivs i mitt rum och är så glad att jag bor här igen. När jag hör Alex komma på morgonen går jag ut i min pyjamas och dricker morgonkaffe med honom innan jag tar en dusch och gör mej iordning.
Jag, charlie och Alex jobbar som galningar och vi behöver mer folk omgående. Ingen av oss kommer orka hålla på såhär nå länge till.

Just nu har jag en jobbig thai som sitter här bredvid och försöker mata mej med Leo beer. Nej tack min vän. Anyways...

Idag skickade Charlie ut mej som promoter. Han tycker att jag måste komma ut mer. Eller mer, jag går aldrig ut, sitter bara här vid bardisken hela dagarna. Så jag gick ner till stranden, tog av mej flipflopsen och gick längs med vattnet och snackade med turister och gav ut flyers.
Det låg en död stackars fisk på stranden som jag stannade och studerade. Hans ögen var lika stora som mina och klarblå. Den hade taggar över hela kroppen så jag antog att det var en blåsfisk.
Googlade nu och det var en sån.

Thailand

Pufferfish, called pakpao in Thailand, are usually consumed by mistake. They are often cheaper than other fish, and because they contain inconsistent levels of toxins between fish and season, there is little awareness or monitoring of the danger. Consumers are regularly hospitalized and some even die from the poisoning.

Tur att jag inte tog med mej den hem och slängde på grillen. hehehe.

Igår hade vi en liten incident här. Tack och lov hade alla gått hem vid 11 tiden så jag och charlie sitter och pratar bakom baren, då kommer det en stor kackerlacka och springer så vi gapar efter louie som dödar den. Men det kom bara fler och fler. Dom sprang runt härinne och bakom baren. Dom var överallt.
Sen ser vi att dom kommer upp från en spricka i golvet. Så det var bara att spraya buggspray och täppa igen hålet. Äckliga kryp.

Dom tycker inte om ljuset så jag tände alla lampor i mitt rum så dom inte skulle få för sig att gå in där.

Fick veta för ett tag sen att Derek inte kommer tillbaka till jul. Han ska bli gudfar till Rohans son så han måste vara hemma den 8:e januari. Suck. Ville ju att han skulle vara här över nyår.  Upp som en sol, ner som en pannkaka. Så han kommer nångång i januari istället. Nästa år. Blööö.

Nu är det precis en månad kvar till jul. Dom senaste åren har jag inte haft mycket till julkänsla förran man sitter och äter middag men iår kommer jag inte ens veta vad jul är.

Nu har dom flesta gått hem och den jobbiga thaien hänger över min axel och försöker prata men jag fattar inte ett ord vad han säger. Så nu ska jag nog göra en handover till lilla nattkillen och dra mej inöver till.

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0