Just like a thaifamily

Datum: 2011-10-11 / Tid: 12:27:08
För några dagar sedan efter jobbet så skulle vi hem.
Charlie bor i lägenhetshuset mittemot vårat så han kör sin moppe hem.
Charlie ville inte att jag och Alex skulle gå hem så vi klämde ihop oss på en moppe. Charlie körde, jag satt i mitten och Alex bakom mej. Det roliga var att charlie hade massa grejjer han var tvungen att ta med så vi hade händerna fulla med grejjer. Vi kände oss som en thaifamilj. hahaha. Men vi hade iaf hjälmar på oss.

Igår så följde jag med Charles till The big C (typ som ica maxi) för att handla grejjer till baren och hotellet. Det var en upplevelse. I ena handen hade jag 3 kassar med cola, strips och chips. I andra handen hade jag 3 kassar med samma grejjer. Charlie hade 2 påsar på styret, 2 stora packet med toa papper framför fötterna plus en påse i knät. Jag önskar någon tatt en bild på oss för det var en syn. Men vi klarade oss levande hem och vi tappade ingenting. Thailand är ett land för sig. Thats for sure.

Igår var det inte alls mycket folk här så vi hade ett litet party för oss själva. Det slutade med att jag och Alex sprang ner till havet och badade klockan 6 på morgonen. Tack och lov att det inte var några vågor. Vi är båda födda i fiskarnas tecken så vi båda älskar vatten.

Idag har det regnat heeela dagen så det verkar bli en lugn kväll. Det suger.

Jag köpte ju ett paraply för ca en vecka sedan när vi var påväg hem efter jobbet. Vi har ett litet paraply ställ härinne och mitt paraflax har stått där i kanske 4 dagar. I förrgår när jag skulle ta det satt det en lapp på handtaget. Nånting skrivet på thai så jag frågade min Chad vad det stog. Någon hade skrivit att det var för uthyrnad. Hell no!!! Numera ska jag hålla mitt paraply tight. Det kostade mej 100 bath och jag köper inte ett nytt. No way, fucking out.

Igår natt kom det ett par från gotland. Jag har inte pratat svenska på så länge så jag uttrycker mej bättre på engelska nu än på svenska. Dom hade roligt åt att jag var tvungen att säga vissa ord på engelska för jag hittade inte det svenska ordet. Jag undrar hur det kommer vara efter ett år.

Min vän Chad som jag lärde känna när jag kom hit sa igår att när han först träffade mej så hade jag den typiska europeiska dialekten men nu har jag "english accent" hahaha. Inte så konstigt när jag bara umgås med engelsmän.

Nä nu tänkte jag lägg upp lite bilder på swedenglish bars facebook sida.

Puss och bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0