Internet är tillbaka!!!

Datum: 2011-09-13 / Tid: 07:13:37
Äntligen har vi fått tillbaka internet!
Har varken kunnat skriva på facebook eller här och det suger.
Sedan senast har det hänt mycket. Kommer bli en hel roman så jag ska vara kortfattad.
Härjat runt på bangla i helgen. Fått en ny vän, Isaac från australien. Han far imorgon natt och jag kommer sakna honom. Han har suttit i baren och gjort mej sällskap när jag jobbat.
Charlie har kommit tillbaka från phiphi :). Joe har åkt till koh samui :(.

I lördags sålde vi våran BIG bucket. Det är en 5 liter bucket. 3 flaskor vodka och mixers. Det var Isaac, hans 2 kompisar och 2 killar dom hängde med en kväll. Shiiit vad mycket dricka och shiiit vad full dom blev.
Dom tog med sig bucketen till Isaacs kompisars hotell rum men Isaac, som bor här på Phuttasa, kom tillbaka med den vid 7 på morgonen. Jag hade barhäng med mej själv då så jag hjälpte honom med ett par glas och klockan nio sa vi godnatt. Jag var mest bara glad att den stora bucketen var tillbaka. Inte för att det skulle kosta så mycket att köpa en ny men ändå. charlie var fortfarande på phiphi då och jag utsågs till "the guardian of the bucket".

På torsdag kommer det sailors igen. 9000 marinsoldater från America lägger ankar i patong då. Åhhh vad jag älskar thailand!!

Min väska som jag skickade från sverige innan jag for har nu kommit. Fick ett brev att jag kunde hämta ut den. Gick ut imorse för att leta reda på postkontoret och det låg till min glädje knappt 5 minuter hemifrån. Men den glädjen varade inte länge för postkvinnan sa att väskan finns i phuket town!!!! Jag vill inte spendera pengar på en taxi till phuket town men samtidigt måste jag ju hämta min väska så dom inte slänger bort den eller nåt. Fan ska jag göra :/
Får lösa det imorgon.

Idag kom jag på att dom serverar fulle här. Hade jag ingen aning om tidigare. Blev serverad ägg och bacon efter min tur till poskontoret och det var verkligen inte fel. Nu behöver jag inte lägga pengar på tonfiskmacka och yohurt längre.
Än så länge har jag inte gjort någon uttag från mitt bankkonto och det känns bra. Men dom pengarna lär ju försvinna på alla visa runs jag måste göra :/ HATA.

Internet är fortfarande lite ostabilt. Försöker ladda upp bilder sedan jag var ut med dom 2 tjejerna från belgien, Sarah och Jentl, och en tjej från colombia. Får se om det funkar om en stund.

Cheers!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Du får nog ta och fixa dig iväg och hämta ut din väska, det kan väl ändå inte kosta en förmögenhet... Skönt att den kommit fram i alla fall :)

2011-09-14 @ 15:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0