polispolispotatisgris!!!!

Datum: 2011-09-05 / Tid: 23:22:13
Efter senaste inlägget kunde jag såklart inte sova. Jag somnade när klockan var närmare 10 imorse. Sov till halv 5 ungefär sen ner i baren och sätta igång.
Blev jobb från 17-04 idag. Men som sagt så gör det inte mej ett dugg. Tiden går så fort och det är alltid roliga människor här.
I mitt kontrakt står det att charlie ska hålla mej med boende, mat och dryck. Jag trodde såklart att det var bbq som jag fick äta gratis, men tydligen inte. Charlie frågade idag om jag ville äta thaimat. Inte en dag försent så han sprang iväg och beställde och när maten kom betalade han. Han såg nog mitt förvirrade ansikte och sa att jag inte behöver betala någon mat. Sweet :)

Det kommer poliser till baren nu typ varannan dag och jag blir lika nervös varje gång när dom kommer. Thailändare är så trevliga och ler hela tiden men såklart gör inte thaipolisen det. Dom ser skitsura ut. I fredags när jag skulle ut med amerikanerna passade jag på att förfesta lite medan jag jobbade, såklart kommer väl poliserna då när man var lite smårund under fötterna, Charlie säger till dom att jag gör det bästa kaffet i hela patong och börjar viffta till mej att skynda mej göra kaffe. Innan hade jag använt kaffemaskinen en gång och inte visste jag hur snutarna ville ha sitt kaffe så det blir lite kaotiskt ett tag men det fixade sig. Hoppas jag.

Vid 12 tiden inatt säger Charlie att polischefen och några andra poliser ska komma till baren för dom vill smaka mina drinkar. Charlie har såklart sagt till dom att jag kan göra alla drinkar dom vill och att jag är den bästa bartendern i patong.

Alltså, jag trodde seriöst jag skulle slå en flaska i huvudet på honom när han sa det. Nog för att jag kan blanda drinkar, men inte fan kan jag göra det när det sitter ett gäng buttra poliser och granskar mej. Jag hann inte argumentera mycket med Charlie förrän poliserna kommer och bänkar upp sig på baren. Polischefen la upp sin pistol på bardisken och jag tänkte att Fan nu kommer han skjuta mej om jag inte gör honom nöjd.
Jag hälsade, dom nickade. Jag ville blanda drinkar, dom ville ha shottar. Dom flesta av drinkrecepten har jag kvar i huvudet men att göra småshottar med dom var inte det lättaste för mej. Juicerna har vi kvar i förpackningar så med dom var jag tvungen att hälla på måfå. Skit alltså!! Jag vet inte alls hur det gick, dom såg mest bara sura ut. Polischefen gillade iaf electric lemonade så den ville han ha nästa gång han kommer. Kom aldrig mer snälla!!!
Det positiva jag fick ut av detta var att eftersom polischefen känner till mej nu behöver jag aldrig vara rädd att få böter för något. Om det blir några problem med polisen nångång, om jag till exempel skulle bli stoppad för jag inte har hjälm när jag kör moppe så är det bara att kontakta min shot drickande polis"vän" så behöver jag bara åka vidare. Nu kör ju inte jag moppe så det var bara ett exempel.

Ikväll tog jag lite bilder med min kamera men jag glömde den nere i baren och orkar verkligen inte springa ner och hämta den :/

Nu ska jag se lite film innan jag sover. Mitt dygn är helt uppochner vänt.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Pierre Hammarström

Haha, kall kille genom att lägga upp puffran på bordet! :=) Skulle vilja se en svensk polis göra det. Ack ack ack

2011-09-05 @ 23:38:39
URL: http://pierrehammarstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

Ojoj. Förstår att du blev nervös. Och lina, om du tänker köra moppe hoppas jag att du har hjälmen där den ska vara. Helst kuddar fram och bak med hihi. Kram

2011-09-06 @ 08:12:00
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Jag hoppas verkligen att det ska fixa sig med arbetstillståndet så att du (och även jag...) slipper oroa dig för poliserna. Jag tycker å det bestämdaste att du ska hålla dig borta från mopederna och definitivt INTE ÅKA UTAN HJÄLM!!!! Skulle tro att största olycksrisken är i trafiken där... Kramis

2011-09-06 @ 08:56:29
Postat av: Jimmie (My life in Thailand)

Det går inte att jobba helt lagligt som bartender i Thailand. Däremot kan man delvis komma runt reglerna om man får arbetstillstånd som utbildare. Men då måste man hela tiden gå med en thai och man får heller inte ta betalt eller servera..

2011-09-06 @ 12:23:24
URL: http://jimmieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0