Trött

Datum: 2011-09-18 / Tid: 00:57:38
Det har varit ett par hektiska dagar nu.
Igår kom Lauren och Tienie hit eftersom det var fredag så det blev en tur på bangla. Jag hade roligt som vanligt. Tappade bort vännerna vid 5 tiden så jag bestämde mej för att promenera hem då. Väl hemma kunde jag inte sova så jag kikade film och somnde runt 8. Klockan nio knackar Lauren på dörren och vill gå till stranden. Efter endast en timmas sömn var jag inte så sugen men följde med ändå.
Det blev ingen stranden. Istället åkte vi runt med hennes moppe till olika stränder och kikade. Karon beach, rawai beach med mera. Sen snurrade vi runt lite här och där innan vi bestämde oss för att åka och kika på Big Buddha statyn, så då bar det av upp i bergen. När vi var nöjd hos Buddha rullade vi nerför berget och stannade till för att hälsa på elefanter. Dom hade en liten bebis elefant som var så himla gullig. Han gosade med sin snabel i mitt ansikte. haha. Den ville jag ta med mej hem.
Efter elefanterna ville lauren basta. Så vi hittade något utomhus spa som vi gick på. Dom hade en ångbastu med örter. SHIT alltså. Det luktade lemongrass när man kom in och det var så mycket ånga så man såg absolut ingenting. Vi fick in och ut där ett par gånger, sen köpte vi oss varsin kokosnöt och satt och myste i solen. Jag var så himla trött att jag bara ville hem och sova när klockan var 16. Men det var bara att gasa hemöver, slänga sig i duschen och ner till jobbet klockan 17.
Periodvis har jag varit nära att somna stående, men det gick ändå.

Vi hade en liten incident i baren idag. Reeza började bråka med sin thaiflickvän och dom var galen båda två. Börja kasta flaskor och prydnads blommor som vi har på borden och massa annat skit. Charlie skriker till mej att sätta mej bakom baren. Tur att jag gjorde det för annars skulle jag nog fått nåt glas eller flaska i huvudet. Vore ju olyckligt. Ingen blev skadad, men Reeza är utan flickvän.

Måste berätta att igår kom det en väldigt skum snubbe till baren. Halvfet, skäggig med en ryggsäck. Han beställde en öl och när han sätter sig på en av barstolarna ramlar han av den. Ooopsi, tänkte jag han är då inte nykter. Full var han med han hade tagit något annat oxå. Han satt och surrade, surrade och surrade. För sej själv antar jag för det var ingen som lyssnade på honom. Helt plötsligt säger han till mej: Im gonna kill you, you fucking bitch. Hohoho, då lackade Elina Engberg ur kan jag lova. Jävla idiot. Jag ropade på charlie, berättade vad han sa och han ska ut ur baren fortare än fan.
Charlie säger att han ska betala dom 80 bathen för ölen och sedan tacka för sej. Mannen tar upp pengarna och ger charlie 500 bath. Tack, sa charlie, det är en hundring, ocha gav honom 20 bath tillbaka. När han gått säger jag till charlie att fy vilken idiot och allt sånt, jorå säger charles men han gav dej just 400 bath i dricks. Charlie <3

Klockan är nu 6 på morgonen här och snart kommer jag sova som ett barn. Jag, Charlie och Joe har suttit och surrat nere i baren hela natten. För en timma sedan satte vi igång att göra olika maträtter. Charlie gjorde något som var så himla gott. Strips, ost, tomat, lök och koriander. Värma alltsammans i mikron tills osten smält, sen gegga ihop allting och äta. MUUMMMA vad gott. Imorgon ska det upp på våran meny. Yeeey :D

Nu ska jag sova jättegott.

Jag älskar mitt liv <3

Kommentarer
Postat av: Lindis :)

Heeej!!



Att du orkade jobba efter en timmes sömn ;) Ååå vikken dåre som kom in i baren!! Tur att du alltid verkar kunna ropa på någon om de händer nå sånt där :( Jävla störda faan. Ååå att Charlie såg ut sådär, de trodde jag inte ;) hihi ;) Ta hand om dig :) Fet dricks du fick, Goooo Charlie!! :)



Ha de bäst!! // Linda :)

2011-09-18 @ 07:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0