Jobs..

Datum: 2012-04-26 / Tid: 05:16:12
Idag ar det fint vader. Man kanner dock att det ar host, eller det kanske redan ar vinter nu for det kanns kyligare. Igar tyckte jag det var riktigt kallt sa jag lag under en filt men tjocktroja, mjukisbyxor och strumpor.
Jag var pa apoteket forut och hamtade ut pencillin, urinvagsinfektion igen, Hurra.
For exakt en manad sedan var jag till lakaren och hon konstaterade att jag hade njur infektion, hon skrev ut pencillin och 3 doser om det skulle komma tillbaka och det var ju bra for da behovde jag bara ga pa apoteket idag och lamna in receptet. Jag maste fixa sant medicare card sa jag far ga gratis till lakaren. Nar jag gjort det ska jag vanta pa nasta infektion (sounds bad) och be lakaren skicka ivag mitt kiss pa utredning.
Nar vi var till lakare sist fick jag betala 90 dollar for besoket och det motsvarar 666 svenska kronor. Eller det var Derek som betalade eftersom jag ar pank och darfor maste ha ett jobb ASAP!

Jag pratade med en employment agency alldeles nyss men jag har ju sa svart att forsta deras accent sa jag fattade inte halften av vad hon sa. Men jag skulle iaf ansoka om nanting online och boka en tid med dom pa internet.
Nu ar jag sa desperat efter ett jobb sa jag tanker ringa pa en telemarketing annons jag sag i tidningen. Bara tanken pa att jobba som telefon forsaljare i australien far mej att vilja lagga mej under ett tacke och forsvinna. Men dom betalar minimum 20 dollar i timmen plus bonusar och 20 dollar motsvarar 150 kr sa det ar ju inte sa tokigt. Ar ju inte ens sakert att jag far jobbet men ringa kan man ju alltid. Jobbet ar i Fortitude valley och dar har jag varit 2 ganger, bada gangerna nar jag motte upp finaste Emma. Sa det ar lattsamt att sig dit, bara ga till tagstationen och hoppa pa ett tag.
Jag kan ju alltid soka annat jobb medan jag jobbar.

Na nu tar jag och ringer pa annonsen sa far ni veta sedan hur det gick.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till med jobb!! :D längtar efter att få hör hur de gå!! Kan väl aldrig va någon som inte vill ha dig??!! :D good luck chuck!! (sry, de enda sjuka rimmet jag kom på;)

2012-04-26 @ 08:04:32
Postat av: Mamsen

Håller tummarna att det ska ordna sig med jobb.

Lycka till!!

2012-04-26 @ 13:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0