50 miljoner

Datum: 2012-08-02 / Tid: 14:07:41
Idag har det varit skont med en ledig dag. Jag har tvattat, handlat och gjort pizza.

Ikvall ar det 50 miljoner dollar i potten pa lotto. Hall tummarna att vi vinner!

Annars sa hander det inte mycket.
Derek syster och hennes partner (flickvan ;)) ar har fran england. Vi ska traffa dem for middag pa tisdag. Forhoppningsvis har jag en ledig dag da, annars far Derek fara utan mej.

Igar pratade jag med managern pa jobbet om fler timmar. Sa igar jobbade jag med pokermaskinerna. Jag tycker verkligen inte om att hantera pengar. Speciellt inte nar det handlar om stora summor. Det varsta ar att om jag skulle gora nagot fel sa ar det jag som far betala tillbaka pengarna. Managern berattade att en som jag jobbar med fick betala tillbaka 1000 dollar!!! Det ar 7500 svenska kronor. Galler att vara noga. Varje gang jag gjorde en utbetalning igarkvall raknade jag pengarna 2 ganger for mej sjalv och sen en tredje gang infor vinnaren. Scary.
Jag minns inte hur svenska sedlar ser ut :(
Australien har valdigt farg glada sedlar. 5 dollar ar lila, 10 dollar ar bla, 20 dollar ar rod, 50 dollar ar gul och hundra dollar ar gron :)
Innan jag borjade jobba hade jag valdigt svart for mynten. 5,10,20 och 50 cents mynt, 1 och 2 dollar mynt. Men det har blivit lattare nu nar jag hanterar pengar varje dag pa jobbet.
Tack och lov star det pa kassa skarmen hur mycket pengar man ska ge tillbaka nar nagon koper en ol. Annars skulle jag vara helt lost om jag var tvungen att rakna det i huvudet. hehe.

Nu ska jag snart ga och lagga mej. Horde att torktumlaren piper ute i garaget och jag hade glomt att sangkladerna ligger dar. Jobbisch.

Hors imorn!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vad bra om du får möjlighet att jobba fler timmar :) Är du bara noga och kontrollräknar pengarna ska det inte vara några problem. Jag håller tummarna för vinsten på 50 miljoner :)

Puss o Kramis

2012-08-02 @ 18:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0