Huntsman, noodle box, bowling, valentines day

Datum: 2012-02-20 / Tid: 05:20:00
Ja nu har jag varit lat men datorn. Shame on me.
Jag måste ta och skriva en liten text varje dag, denna blogg är ju som en dagbok för mej som jag vill titta tillbaka på senare och om jag inte skriver regelbundet glömmer jag små grejer som jag vill ha med här.

Vi har väl inte gjort så mycket sedan senast jag skrev.

Förra helgen for vi och bowlade, vi spelade 3 spel, Derek vann två, jag vann en :( Men jag utklassade honom riktigt på spelet jag vann. Mina kära bowlingvänner Maria och Erica skulle ha varit stolta över mitt resultat :)
Vi spelade luft hockey när vi var klar med bowlingen. Som jag skrattade, hahaha. Jag kan inte spela lufthockey utan att skratta hysteriskt. Varför vet jag inte. Tyvärr glömde jag ju kameran så inga bilder från bowlingen. Det får bli nästa gång.

På alla hjärtans dag hade Derek läkartid och jag följde med, sen for vi till ett shoppingcenter och fixade lite grejer, på vägen hem säger Derek: Shit, det är alla hjärtans dag idag. Jag satt som ett frågetecken, hade ingen aning om det. hehehe.
Så vi stannande på en indisk resturang och åt en alla hjärtans dag middag :) Mumms.

Annars så tar spindlarna snart död på mej. Häromdagen när Derek var på jobbet gick jag mot kylskåpet och råkade titta ner på golvet och såg en stooor spindel. Jag sprang för livet in i sovrummet och satt där i 3 timmar tills Derek kom hem.
Tack och lov var spindeln kvar på samma ställe och det var en "liten" huntsman. LITEN?! Det var den största spindeln jag sett inomhus. Jag var upprörd.
Som plåster på såren säger Derek att det där bara var en liten stackare, Huntsmen är ofta rikigt stora. Tack.

Ni som vill kan ju googla Huntman spindel om ni vill veta mer om vilket helvete jag lever i.

Rohan ringde Derek och sa att han dödat en spindel i sitt hem som var lika stor som sin hand. Jag grät nästan en liten tår när han sa det. Hur dödar man en sån likdom?? Men en hammare enligt Derek. Fun.

Jag vet inte om det bara är jag men man ser ofta på filmer folk som äter chinamat ur lådor och jag tycker det ser så himla gott ut så igår till lunch köpte vi noodle box. Det var lika roligt som det ser ut på film. jag tog en liten och det såg inte mycket ut för världen men maten var så hårdpackad och jag fick pina i mej hela. Men gott var det.





Pad thai

Idag kom älskade Emma till Brisbane så imorgon ska vi mötas i staden för update. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Bara att spara på rösten idag :)




Såhär ser jag ut idag. Ser väl likadan ut som jag alltid gör antar jag. Ignorera dom röda strecken i mitt ansikte. Det är kameran som är felande.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hade också låst in mig i sovrummet. Åh vad gott med mat ur en låda. Det smakar fasen bättre då!

2012-02-20 @ 08:01:19
URL: http://Http://allgren.blogg.se
Postat av: Mamsen

Världens finaste :)

Har googlat Huntsman, ser läskig ut men är i alla fall inte farlig...

Kramis

2012-02-20 @ 08:59:59
Postat av: Frida - Mamma till Elsa & lillebror i magen

Nä jag har inte träffat johanna nått alls :/ Hoppas att jag springer på henne snart.

Ja visst missar du lite men du har ju ändå "the time of your life" skulle jag tro :)



Hur länge får du stanna i Australien? Antar att det är nån typ av tid där med? Kram

2012-02-20 @ 10:30:55
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0