Spiders, Mount coot tha, Camping, Maami!!!

Datum: 2012-02-02 / Tid: 07:46:42
Ja nå fan finns det spindlar i australien. Kan inte slappna av för en sekund. Snacka om att mina sinnen blir skärpta under denna aus vistelse.
"Den där är inte giftig, den gör dej inget. Den är mer rädd för dej än vad du är för den".
My ass!

Ja annars då.. jag växer in i soffan framför tv kanaler. Snacka om omställning. Från att leva det mest onormala, härliga, hektiska, underbara liv i Patong som aldrig sover, till att komma till stillsamma Boondall och känna på normala livet igen. Det är en liten omställning. Men jag skulle inte byta tillbaka för jag är ju med min älskling.
Men nå fan saknar jag Alex. Jag saknar att prata med honom. Men det finns ju skype. Thank god!!

Igårkväll tog Derek med mej till Mount coot tha eller hur det stavas, därifrån såg man hela brisbane. Häftigt. Sen åkte vi en tur genom staden innan vi åkte hem.

Till helgen blir det camping. Derek fick ett tält av en vän igår, 12 pers!
Det är bra så jag kan springa till en annan ände om jag ser en spindel. Mamma, jag kommer dö.
Vi ska fiska och det har jag längtat efter :)

Jag vet inte om vi far imorgon eller på lördag. Det var planerat att vi skulle åka på lördag men nu lutar det åt imorgon. Vi får väl se.

Imorse ringde mamma! :D
Det var så roligt att prata med henne. Men det är lite skumt med tidsskillnaden, jag var vaken och skulle precis äta frukost och mamma var påväg att lägga sig för natten.
Snö och slask känns så avlägset när det är sommar här. Men nu går vi mot "vinter", en vinter utan snö. Jag kallar detta sommar året runt.
Önskar ibland att det kunde bli kyla så alla spindlar dör bort. Hur kan man vara så rädd.
Nu måste jag checka huset för spindlar och jag hoppas verkligen inte jag hittar någon :S



Här har vi brännmärket som Alex gav mej. Här var det nog som värst, köttigt och rinnigt. hehe.
Jag ska ta en efterbild och slänga in sen, måste bara raka benen först. Nu ser det då bra mycket bättre ut, ett blålila ärr. Tack Alex för detta "fina" minne.

Nu vill jag att Derek ska komma hem!

Puss

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det var så härligt att få prata med dig! Du lät piggare än på länge, eller så var det för vi hade en bra lina :) När det gäller spindlarna så blir du nog härdad till slut, det kanske kan vara räddningen till att bli av med din spindelfobi. Hoppas ni får en härlig campingtur, ser fram emot några bilder från den :)

Kramis

2012-02-02 @ 09:00:26
Postat av: Frida

Åh vad jag älskar att se att du uppdaterat. Hur länge får du vara i Australien? Kram

2012-02-02 @ 09:21:01
URL: http://Http://allgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0