Aussie aussie aussie!!

Datum: 2012-01-27 / Tid: 08:01:23
Ja nu sitter jag har vid Dereks dator i huset i Boondall och skriver lite.
Resan hit gick bra. Jag reste med 7 kilo overvikt men det brydde dom sig inte om.
Sov som en stock pa planet och vips var vi framme i regniga Brisbane.
Det gick bra genom passkontrollen och jag hade inget att deklarera sa jag fick bara rada upp mej med vaskorna pa varsin sida sa knarkhundarna kunde checka mej och vaskorna.

Sa nu bor jag pa Jalomy st i ett hus. Jag och Derek har nedervaningen och hans kusin Lisa, hennes man Jamie och deras hund Bundy bor pa overvaningen.

Igar var det nationaldagen sa Derek tog mej till Gold coast. Vi stannade i surfers paradise och gick runt och kollade. Vadret ar fortfarande skit sa det ar ju trakigt. Bra for mej for da kan inte Derek jobba men synd for Derek for da far han inga pengar.
Efter surfers paradise for vi till Robina dar Dereks van Rohan (som ocksa var med till thailand forsta gangen jag traffade Derek) och hans fru bor. Klockan var val runt 7 pa kvallen da och vi satt ute och pratade. Jag holl pa att frysa ihjal, hahaha. Det maste ju vara for jag ar van vid thailand varmen, jag skulle inte overleva en dag i svea. Tycker synd om Alex som ar i london.

Jag ar fortfarande i thailand tid  och jag drar stackars Derek med mej. Klockan ar 5pm och jag har sovit fram till nu. Vi sag film till klockan 6 imorse. Men jag vaknade fortsta gangen vid 10, tog en dusch, la mej pa soffan och laste sen somnade jag. Derek har forsokt vackt mej ett antal ganger men det har inte gatt bra. Men nu ar det han som ligger och snarkar pa soffan.

Min bartender klasskompis Ronni kom till Brisbane idag :)
Jag far val ta och mota upp han nagon dag framover.
Sen om nagra veckor kommer ju alskade Emma hit. Det ser jag verkligen fram emot!!!!

Det var en liten uppdatering om vad jag gor.

Ha de bra alla!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vad kul att du skriver :) Skönt att resan gick bra, hoppas att du snart kommer till dig när det gäller tidsomställningen. Läste att det var regnperiod nu, men du vet, efter regn kommer sol :)

Puss o kram

2012-01-27 @ 10:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0