Whats going on?

Datum: 2012-01-04 / Tid: 21:08:46
Nu tänkte jag ta och updatera hur min situation ligger till.

Jag, Charlie och Alex har lämnat baren. Vi tog det beslutet av olika skäl som jag inte vill gå in på här men natten mot nyårsafton packade jag mina saker och tog en tuktuk till charlies hus. Så nu bor jag på soffan i familjens hus, Charlie, Neda, Alex och Sabah.
Min kära uncle Charlie lämnar mej och thailand den 11:e. Han har fått ett super kontrakt i Dubai. Alex har inte bokat sin biljett än men han åker till England snart och sen vidare till Dubai. Charlie vill ha med mej till Dubai. Jag kan tjäna såå mycket pengar där. Araberna älskar ju blonda vita människor så som bartender eller servitris skulle jag kunna leva riktigt riktigt gott bara på dricksen.

På nyårsafton var vi här hemma. Charlies vän som bor och jobbar i Dubai kom hit med sin fru. Han äger en av dom största nattklubbarna där och var intresserad av att ha mej i baren. Det finns möjligheter. Klockan sprang iväg så strax innan tolv kollade vi på klockan och panik sprang ut, hittade en tuktuk och åkte ner på stranden. Det var såååå vackert.

Eftersom vi alla har jobbat varje dag och inte haft nå ledigt njuter vi bara av ledigheten och tiden vi har kvar tillsammans.
I förrgår åkte vi alla 5 till rawai beach som ligger ca en halvtimme härifrån. Vi hittade en liten undangömd strand där vi stannade. Charlie och Alex gick till en fiskmarknad vi körde förbi, köpte 40 "prawns", gick till en resturang som tillagade dom sen åt vi dom på stranden. Så himla gott.
Vi åkte till samma lilla ställe igår, köpte närmare 100 prawns, hehehe. När Sabah och Neda gick och hämtade maten lekte jag och charlie robinson cruse och gjorde upp en eld på stranden, vi var väldigt stolta över oss själva. Sen satt vi och kollade på solnedgången innan vi for hemöver.

Idag var det bara jag och sabah som ville sola så vi var lata så vi for bara till patong beach. Låg där några timmar tills solen började gå ner. Då körde vi ett yoga pass i solnedgången, stannade på stranden tills det blev mörkt, for hemöver, ingen hemma, tog en dusch sen for vi till jung ceylon och såg mission impossible på bio. Vi tog dubbelsäte och det var som en riktig soffa. Hur skönt som helst. Filmen var superbra. Sabah har samma dubba humor som mej, skrattar åt småsaker.

Jag kommer sakna alla så mycket när vi splittras.
Charlie är ju charlie. Vi har kämpat tillsammans med baren och jag vet att i framtiden om jag behöver hjälp med nånting så kommer han hjälpa mej utan att blinka. Han ser mej som sin syster och jag älskar han som en bror.
Alex kommer det bli tyngst att säga hejdå till. Han och jag har ett speciellt förhållande och jag kommer alltid att sakna honom. Men vi ses igen. Det tänker jag se till. Jag har aldrig kommit någon så nära som jag kommit dessa två pojkar och att tappa kontakten vore a total waste.

Jag vet inte hur länge jag stannar i thailand men efter det blir det antingen australien eller Abu Dhabi till charlie.

Vi får se vad som händer.

Men jag är lycklig att jag fått träffa så många underbara människor härnere som jag gjort.
Jag är lyckligt lottat som fått denna möjligheten och har så många möjligheter framför mej. Livet har  bara börjat.

Jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för en update! :) vad härligt att du har det bra. När du skriver om stränder blir jag avis. Det blev jag inte när du skrev om jobb hihi! Ta hand om dig! Kram

2012-01-05 @ 08:54:14
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0