Mår bra

Datum: 2013-04-30 / Tid: 08:52:30
Åhh vad jag mår bra. Så skönt med semester.

efter dereks frulle och min juice tog vi en promenad på stranden. Mysigt

Runt 12 tiden somnade Derek på soffan så jag passade på att gå ner på stranden för stekning. Spenderade 2.5 timmar därnere och  jag börjar få lite färg nu.

när jag kom tillbaka till rummet hade Derek stått i fönstret och tittat på mej. Inte dumt att ha rummet på 16:e våningen.

Nu har vi varit och ätit glass och nu ska vi bara sega innan vi går ut ikväll och köper pizza.

Ha de

Surfers sandbar

Datum: 2013-04-30 / Tid: 01:14:00
Hallå hallå

Min dag startande väldigt bra. Jag simmade 20 min i poolen och för mej är det en superbra start på dagen. Hade hoppats att Derek ville komma men det gick Inge vidare.

Jag hittade honom like this när jag kom upp från poolen.

Nu sitter vi på surfers sandbar och Derek äter all you can eat breakfast. Jag fikade på rummet efter simningen så jag dricker ett glas apelsin juice och njuter av solen.

senare idag ska jag på stranden igen.

Life

Datum: 2013-04-29 / Tid: 04:57:52
Ahhh detta är livet.

Mamma jag köpte solskydds faktor 30+ och är riktigt insmord.

nu ska jag fortsätta sola och förhoppningsvis blir jag lite brunare.

Lonely

Datum: 2013-04-29 / Tid: 00:46:36
Morning!
jag gruvar mej redan för nästa swing. Derek har varit borta några timmar och jag saknar honom redan.
nu har jag precis kommit upp på rummet efter 25 minuters motions sim. Jätte skönt var det. Ni ska jag läsa lite och sen går jag ner på stranden och solar lite. Nu känns det verkligen som semester.

häromkring ska butiken swedish goodies finnas. Jag har beställt hem karra från den butiken vià internet men om jag kan hitta butiken kanske jag ska unna mej lite gotta.

Fin fin soluppgång imorse

ingen dålig frukost utsikt

Redo för poolen

Poolen

Ha de!

Surfers by night

Datum: 2013-04-28 / Tid: 10:07:00
God afton. Nu sitter vi och degar på vårat hotell rum i surfers paradise. Underbar havsutsikt har vi och vi behöver bara korsa vägen så är vi på stranden.
tyvärr har Derek lovat sitt förra jobb att han ska jobba imorn så det suger. Men det blir ju lite extra pengar iaf. Han ångrar sig nu att han tog på sig jobb. Stackarn.
imorgon får jag roa mej själv helt enkelt. Tänkte gå ner till poolen imorgon bitti och simma några längder. Sen tänkte jag steka på stranden ett tag.

Utsikten fån rummet. Ska ta lite bättre bilder imorgon.

Surfers paradise

Ny dag

Datum: 2013-04-28 / Tid: 02:43:33
Helle hello

idag vaknade vi tidigt och packade ihop våra grejer. Vi har varit husvakt åt Dereks kompis i två nätter men dom kommer tillbaka om en stund.
vi har bokat in oss på ett hotell i surfers paradise så vi beger oss dit senare idag. i helgen har vi varit på gold coast.

imorse åkte vi och åt frukost på ett ställe som dereks kompis tipsade om. Satan i gatan vad dyrt det var. Ett glas med färskpressad apelsin juice för 7 dollar!!!!
men när vi hade beställt kunde vi ju inte bara gå därifrån. Jag åt iaf en fruktsallad som var toppad med naturell yoghurt. Helt okej men absolut inte värt priset.

hörs lite senare

Teppanyaki

Datum: 2013-04-27 / Tid: 11:20:05

Ikväll var vi och åt teppanyaki. Vet inte om stavningen är rätt men det är iaf japanskt och de lagar maten framför näsan på en. Vi beställde en tallrik som innehöll allt. Räkor, scallops, baby bläckfisk, lax, tonfisk, bugs, calamari och grönsaker. på andra tallriken var det stek, kyckling och grönsaker. Vi fick även en skål med ris och en med soppa. Väldigt väldigt gott.
jag låter bilderna tala för sig själv men jag kan meddela att jag INTE åt bläckfisken. Derek åt mina.

Jag var väldigt stolt att jag kunde äta med pinnar. Hela måltiden till och med. Jag kunde till och med doppa bitarna i såsen utan att tappa dem :)

Linis

Datum: 2013-04-27 / Tid: 08:29:41
Nu har jag fixat håret och jag blev väldigt nöjd. Unnade mej schampo och balsam oxå.

Shopping

Datum: 2013-04-27 / Tid: 05:03:51

Nu har vi precis kommit hem efter en dag at the markets. En marknad dom har varje helg så vi började med att bli bjuden på frulle av dereks vän som äger ett frukost ställe med sin mamma och pappa. Bacon, ägg, korv, tomat, toast och apelsin juice.

sen gick vi runt ett par timmar och kikade. Lite fynd gjorde vi.

Nu ska jag fixa barret om en halvtimme. Ska göra slingor och klippa lite. Har inte gjort nåt på ett halv år så jag tror det är dax.

Jag är tillbaka!

Datum: 2013-04-26 / Tid: 23:22:40
Hej allihopa!

Ni är jag tillbak efter ett väldigt långt uppehåll.

Jag tänkte jag skulle berätta vad som hänt sen sist.
Vi har båda fått jobb i ett mining camp. Den som inte vet vad det är ska jag förklara för. Gruv industrin härnere är väldigt stor. Där vi jobbade borrade dom efter olja och gas. Eftersom det är ute i ingenstans behöver arbetarna någonstans att bo och det är de företaget som jag är anställt av fixar.

Vi bodde i baracker som var ihopsatta med varann. Inuti var det som korridorer med rum på båda sidor. Väldigt fina rum var det. Speciellt med tanke på att de var flyttbara.
Mitt jobb var att städa arbetarnas rum när de var ute på fältet. Det var helt okej jobb. Tyvärr var derek på ett annat camp så det var jobbigt. Speciellt då min gamm telefon inte funkade därute. Därför köpte Derek en iPhone till mej igår så jag kan ha mottagning på nästa swing.
Vi jobbade 14 dagar och 12 timmar om dagen men nu är vi ledig 14 dagar innan vi sätter oss på flyget till Roma igen och börjar en ny 14 dagars swing.
men lönen är bra och även fast vi inte ser varann på två veckor har vi två veckor tillsammans varje månad plus pengar att kunna hitta på lite grejer.
De två veckor jag jobbade spenderade jag inte en spänn. Eftersom vårat camp låg en och en halv timme från Roma city fanns det ingenting att lägga pengar på.
Maten därute var så himla god. Alltid flera rätter att välja mellan. Det farliga var alla efterrätter och alla små bakelser som fanns i kylen att äta när man blev sugen.

klockan är nu kvart över sju på morron och eftersom jag har klivit upp klockan 5 i 15 dagar är det svårt att kunna sova på morron. Derek verkar då inte ha nå problem för han ligger och snarkar för fullt Och stackars jag har varit vaken sen 6 :).
eftersom jag använder min iPhone vet jag inte hur detta inlägg kommer gå men vi testar.

när min man vaknar ska vi till the markets och äta frukost och köpa lite kläder.