Australia day

Datum: 2013-01-26 / Tid: 02:07:08
Glomde skriva igar att igar var det ett ar sedan jag kom med flyget  till australien :)
Tiden gar fort. 
 
Idag for ett ar sedan var det min forsta riktiga dag harnere. Det var Australia day, nationaldagen. Samma som idag saklart. Idag regnar det igen och det ar nog manga aussies som svar over vadret. Pa australia day sitter folk ute och dricker ol och  grillar. De har sakert nagon tillstallning inne i staden oxa. 
 
For ett ar sedan akte vi till surfers paradise och gick runt en svang, sen akte vi till Rohan och Melissa och  at middag. 
Jag kommer aldrig glomma nar vi var pavag till Surfers for ett ar sedan, vi korde over en lang bro och Derek pekade at alla hall och ville visa at vilket hall staden var, vart flygplatsen var och lite annat. Mitt i allt sa fragar jag hur polisbilarna ser ut harnere, Derek sa att jag fick vanta och se for man ser poliser overallt, en minut senare ar det en motorcykel polis som stannar Derek for han korde over fartgransen. Han korde inte mycket over men han tankte inte pa hur fort han korde eftersom han var sa till sig att visa mej allting. Sa det blev boter. hehehe
 
Nu har jag stadat hela huset for idag klockan 2 kommer maklaren och ska ha oppet hus. Blaaa!! Jag vill inte flytta. Hoppas dom inte saljer. 
Nu ar det tredje lordagen de har oppet hus. Minns inte om jag skrev men forra lordagen hade maklaren lamnat en champagne flaska och 2 glas som tack for att hon far ha visningar och att huset var sa stadat och fint. Det var gulligt tycker jag. 
Eftersom det ar sa blott ute nu vill jag inte komma hem och se massa leriga fotspar overallt. Jag hoppas maklaren ber folk ta av sig skorna eftersom det ar sa blott ute. Forhoppningsvis ar det inga som kommer och kollar :)
 
Imorse nar jag vaknade kandes det som jag hade nagot pa insidan kinden sa jag kande efter med tungan. Det var som sma knoppar  hela insidan kinderna och insidan overlappen. Sa pa en gang till  Derek att det var konstigt. Nan igang ibland kan jag ha en liten blasa nanstans i munnen men inte som idag. 
 
Nar jag stog och gjorde frukost ser jag att jag har utslag over hela kroppen :(
Jag ar alldeles rodprickig sa formodligen ar det utslag i munnen oxa. Det ska alltid vara nanting. Jag har inte atit nagot konstigt, har inte haft nagon ny tval eller tvattmedel och jag har inte atit nagra piller heller. Slutade med pencillin kuren pa  onsdag morgon sa det kan nog inte vara det heller. Men det klias inte eller nat sa det ar ju bra. 
 
Nu ska jag ta och dusch och nar maklaren kommer ska vi fara och handla. 
 
Happy Australia day!

Kommentarer
Postat av: broder Mattias

Men vad tokigt med utslagen, krya på dig! :) Kram <3

2013-01-27 @ 18:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0