Schampoooo

Datum: 2014-01-21 / Tid: 02:18:00
Jag köpte ett nytt schampo när jag kom hem från Thailand. Nya Loreal och enligt beskrivningen ska den vara perfekt för mitt hår. Det är som schampot är gjort för MITT hår, så bra passar beskrivningen in. Det luktar jätte gott och än så länge är jag nöjd med det.

detta är ett tidsinställt inlägg så jag ska se om jag kan få det att funka :)

Hot!!

Datum: 2014-01-20 / Tid: 11:11:33
hej hopp!

Först vill jag börja med att gratulera min älskade, älskade syster som fått en heltidstjänst på Apoteket hon jobbar på där hon trivs så bra. Stort grattis Jenny, hade jag varit hemma hade jag bjudit ut dej på middag för att fira!

Hihihihi

Jag jobbar och står i på dagarna, det är väl i stort sett det enda jag gör. Efter jobbet går jag en sväng på gymmet innan middagen sen är det sova som gäller.
Jag fick så himla ont i mitt knä igår när jag stog på crosstrainern. Jag kunde knappt ta mej tillbaka till rummet för jag kunde inte stödja på benet alls. Jag hoppas verkligen inte jag får något problem utan att det vara var något tillfälligt. Idag har jag inte haft nå ont alls men tog ändå en vilodag från gymmet.

Vi har det så himla varmt härute så ni anar inte. Över 40 grader idag och svetten bara rinner konstant. Speciellt på magen och ryggen. Hemskt. Det var lite blåsigt idag och det gjorde saken värre. Inga svalkande brisar härute inte. det bara brände på skinnet av varje vind pust, vinden var hetare än själva luften. Tur att det finns massa glass att äta.

Min in man ligger och kollar på star wars som jag laddade hem till honom så jag ska väl ta och läsa lite och sen sova. Det är kämpigt att kliva upp så tidigt på morgnarna när vi haft sovmorgon i 6 veckor.

Våran säng på jobbet

En kossa som sa hallå

Ta mej tillbaka till alla Goa fruktdrinkar!!

Kom in till ett rum idag och fick mej ett gott skratt. Mannen hade bäddat sin säng själv och bäddat ner ett mjukis djur. Finns ett litet barn i varje vuxen man ;)

Jobbelijobb

Datum: 2014-01-16 / Tid: 10:58:47
good evening!

Igår somnade jag som en stock klockan 21, vaknade strax före 3 för toa besök och blev förvånad för Derek var vaken han oxå. Han hade vaknat klockan 2 och kunde inte somna om igen. Jag somnade om på en gång men han låg vaken till klockan 6 när klockan ringde.
Kändes väldigt motigt att fara till flygplatsen men känns lite bättre nu när vi är här.
Jah somnade på planet och somnade igen i bilen påväg till vårat camp.

Det är 160 personer här och vi är 3 housekeepers. Ni kan ju räkna ut hur många rum var vi måste städa varje dag plus kontoren som ligger här bredvid. Kommer bli 2 långa och jobbiga veckor men det blir iaf pengar på kontot.

Nu har vi precis ätit middag. Jag tänkte läsa några sidor och sen sova.
Nu läser jag Gideons ring, 4:e boken i Hamnarby serien och den är så himla spännande.

Ha de

(Försökte ladda upp bilder men det vill inte funka)

Framme

Datum: 2014-01-15 / Tid: 09:16:15
hej hopp!

Nu har vi landat och ligger och slöar på motellet. Vi har packat om väskorna så vi är redo att flyga ut på jobb imorn.

resan gick rätt bra. Från phuket till Bangkok vidare till Brisbane. Vi hade nästan 3 timmar i Bangkok men tiden gick rätt fort ändå. Vi käkade, kollade tax free shopparna, jag köpte en dajm påse på tax freen som just nu ligger i kylen för vi var tvungen att uträtta lite ärenden innan vi checkade in på motellet och bilen var varm. Går inte bra ihop med choklad.
Jag tror det var ca 9 timmars flyg från Bangkok till Brisbane men även det gick fort för vi sov nästan hela vägen.
Framför oss satt 3 kvinnor från Afrika eller nåt och dom luktade så fruktansvärt illa. bara osa gamm svett av dom. Det var så illa att jag fick sitta med näsan under filten. Har dom aldrig hört talas om dusch kräm och deo? Känslan att vara ny duschad, ren och lukta gott? Dom måste ha missat det.

Nu ska vi gå till puben här bredvid motellet och äta middag. Sen blir det att sova så vi orkar med morgondagen. Första dan tillbaka är alltid den värsta för vi kommer inte ut till vårat camp förrän vid lunch tid så vi har 5 timmar på oss att göra jobbet vi vanligtvis har 12 timmar på oss att göra.

ha de!

En halvtimma

Datum: 2014-01-14 / Tid: 08:33:06
nu är det bara en halvtimma kvar innan taxin hämtar oss.
Vi skippade gymmet och sov lite extra istället, packade ihop det sista och gick ut för en sista lunch.

Phad thai med kyckling!

Ananas shake

vi får se när jag bloggar igen. Internet är så segt på jobbet men ett inlägg om dagen ska jag nog kunna få iväg.

En bild säger mer än 1000 ord ;)

Vi har iaf haft en jätte härlig semester. Bröllopsdag, rafting, fyrhjuling, hästar, tigrar, julafton, nyårs afton, god mat, härliga dagar på stranden och mycket mer.

vi hörs i Australien.

ha de!

Sista dagen

Datum: 2014-01-13 / Tid: 15:16:54
idag är våran sista dag här i härliga Thailand. Vill iiiiiinte!!

Idag har vi varit och ätit pizza på en svensk resturang, nam nam.
På eftermiddagen gick jag till tandläkarn och fick tänderna rengjorda. Jag tycker inte att det syntes någon skillnad men ren är dom.
Jag fick ta på mej ett par stora glasögon sen rengjorde dom varenda tand och tur att jag fick glasögonen för det bara sprutade vatten. Satan vad det ilade i vissa tänder, jag naglade fast mej i armstöden på stolen och försökte komma ihåg att andas. Efter 20 minuter fick jag skölja munnen sen klev jag upp, tog min väska, tackade och skulle gå men då fick dom sätta ner mej igen för det var inte över. Haha, jag var lite för snabb med att ta mej ut.
Hatar tandläkarn.
Efter 40 minuter när jag äntligen var färdig gick jag till Jung ceylon och köpte en glass för att trösta mej efter tandläkar smärtan.

Nu nu har vi kommit hem efter en japansk middag på favorit Fuji och nu ska vi se lite film innan vi sover.

Imorgon tänkte vi gå en sista sväng på gymmet, packa det sista, äta lunch och sen far vi till flygplatsen runt 15 tiden då planet går klockan 19.15.

ha de

Marknad

Datum: 2014-01-12 / Tid: 15:26:35
god afton!
Idag tog vi en lång sovmorgon och när vi vaknat till gick vi till gymmet en timma, hem och duscha sen till Jung ceylon och the irish pub för brunch. 4:e söndagen i rad vi går dit så Derek får äta sin "sunday roast".

vid 17 tiden tog vi en tuktuk till Phuket town för kvälls marknaden. Sist vi var där köpte jag ett par så himla sköna trekvarts mjukisbyxor för bara 20 kr och jag ville ha ett par till i andra färger. Vi gick och kollade överallt men hittade dom inte. Blev jätte besviken men jag har ju iaf ett par. 4 linnen, 2 shorts och ett par byxor fick följa med mej hem. Derek köpte några linnen, ett par flip-flops och en liten resväska.

Imorgon on är det dags att packa väskorna för på tisdag bär det av. Tiden har gått alldeles för fort denna gång. Men roligt har vi haft.

Imorgon on ska jag till tandläkarn klockan 17 och rengöra mina tänder. Gillar inte riktigt tandläkarn ja men det är så billigt här så det är lika bra att passa på. Derek var där förra veckan och rengjorde sina tänder så han är klar.

Nu ska jag se tv och äta gotta.

Marknad

Datum: 2014-01-12 / Tid: 15:25:58
god afton!

Nu ska jag se tv och äta gotta.

Paradise!

Datum: 2014-01-11 / Tid: 12:21:55
nu är jag ny duschad efter ett par härliga timmar i sol stolen. Vi stannade till på resturang East påväg till stranden för brunch. Det är en svensk resturang vi ätit på flera gånger påväg till stranden och idag passade jag på att äta en god räkmacka.
Det var väldigt molnigt på stranden men jätte skönt. Vi kom dit ganska sent, vid halv 4 men det var perfekt ändå. Ingen risk att bränna sig.

underbart!

Beach time!

Datum: 2014-01-11 / Tid: 07:53:22
ett snabbt inlägg

Har precis kommit hem från gymmet och nu ska vi ner på stranden. Det gäller att ta vara på tiden nu när det bara är några få dagar kvar innan vi far tillbaka till verkligheten.
Förra gången vi var här i 6 veckor var jag så dö le thaimaten men denna gång kan jag inte få nog. Speciellt inte av min favorit pad thai. Det är ju så gott.

Innan an stranden ska vi stanna nånstans och äta brunch Sen blir det sola och bada.

Ha ha en bra dag alla nära och kära

Tiger kingdom

Datum: 2014-01-10 / Tid: 16:44:55
hello hello!
Idag har vi varit till Tiger kingdom. När vi kom dit fick vi välja vilken storlek vi ville ha på tigern, big, medium, small eller smallest.
Vi valde de minsta. Kändes säkrast så. Även fast de är vana vid människor och har tränarna nära så skulle jag aldrig kunna lita på ett vilt djur. Speciellt inte en tiger. Instinkten att vi är mat försvinner aldrig.

Efter 2 timmars väntan var det våran tur att gå in till tigrarna. Två av dom sov men den tredje var vaken och alert så han passade vi oss för. Bilderna får tala för sig själv.

Skulle inte vilja gå in till den där stora

på bilden ovan ser ni hur tigern tittar på Derek, då var tränarn där på 2 röda och fick tigern att fokusera på honom istället. Scary

Tigrarna vi var in till på bilderna var bara 4 månader gamla. Bebisar.

nu ska vi kolla på film och äta godis. Jag står dock för godis ätandet :)

ha de

Torsdag

Datum: 2014-01-09 / Tid: 12:13:59
hej!
Nu har vi bara 4 dagar kvar här. Känner mej inte alltför motiverad att fara tillbaka till jobbet. Men det vill jag inte tänka på ännu, vi är fortfarande här.

Runt lunch tid gick vi ut för att äta och jag var sugen på phad thai så vi stannade till på en random resturang, satte oss ner, fick menyerna och började leta efter phad thaien. När jag hittade den och såg priset reste vi oss och gick därifrån. Jätte dyrt var det. Istället gick vi till restaurangen vi hade tänkt gått till från början och tur var det för där satt Mick och Mels kompisar Christian och Sebastian och hade precis beställt sin mat så vi slog oss ner med dem. Jätte trevligt. Tyvärr skulle dom åka tillbaka hem idag så direkt efter maten tog dom en taxi till flygplatsen. Men vi fick iaf säga hejdå.

Annars idag har vi gymmat, vare på bio, ätit glass och nu slappar vi innan det är dags för middag.

imorgon tänkte vi åka till Tiger kingdom och kolla på tigrar.

Ha de

Saknar min vän Frida så himla mycket. Har drömt om henne jätte mycket dom senaste veckorna. ❤❤❤

Pineapple

Datum: 2014-01-08 / Tid: 16:45:40
jag bara älskar dom små vagnarna med frukt här i Thailand.
Jättegott om man är småhungrig eller bara vill ha något uppfriskande. Jag köper alltid när jag varit på stranden. Ananasen är min favvo. Söt och god. Typ 5 kr för en påse. Billigt.

Nu nu har vi kommit hem efter en sen middag och jag är så trött så jag ska natta nu.

natti natt

2014

Datum: 2014-01-08 / Tid: 09:24:54
Hej hej!
första inlägget 2014 :)

vi vi firade in det nya året på stranden i patong med Mick och Mel. Shit vad mycket folk men vi hade roligt. Derek och jag gick hem ca en halvtimma efter tolvslaget. Då var vi nöjd.  Först en macka på subway och sen sängen.

Dåliga bilder från stranden

1:a januari lyxade vi till det med en plankstek på Harrys till lunch. Den är ju så jäkla god.

I lördags for vi med Mick, Mel och deras kompisar Sebastian och Christian på kvälls marknad i Phuket town. Det var gångar efter gångar med kläder, smycken, souvenirer och massa annat.

Snyggt linne jag köpte för 20 SEK

Derek har sedan vi kom hit pratat om att han vill prova äta insekter och till hans lycka hade dom stekta insekter på marknaden. Gräshoppor, maggots, nånting som såg ut som en jätte fluga och massa annat. Han köpte en hel påse och tanten hälldr i lite av alla kryp som fanns där, så det gick han och snaska på ett tag tills jag sa att nu får det vara nog. En stor gräshoppa har jag provat en gång men en gång räcker för mej.

Efter marknaden for vi hem till patong och gick till en lugn liten bar ocj spela biljard och drack några drinkar. Senare gick vi en sväng på bangla road. det var en rolig kväll.

Mick å Mel

På var söndagen var det dags för det jag längtat efter: Rida häst!!!

klockan 16 blev vi upphämtad och 45 minuter senare är vi framme i Laguna hos hästarna. Det var första gången Derek provade att rida och nät vi fått på oss hjälmarna och väntade på hästarna blev Derek nervös. När han såg sin häst blev han rädd. Hans häst var hög över manken men jätte snäll. Kylie hette hon.
själv fick jag rida Bonita. Hon oxå jättesnäll men pigg och glad.

Vi hade två thailändare som gick med oss. En av killarna ledde Dereks häst och den andra visade vägen. Stackars Derek satt och höll i sig fram i sadeln för glatta livet och var nervös medan jag njöt varenda sekund.

När vi kom ner till stranden var det dags att trava och gallopera. Tyvärr var det jätte mycket folk så jag fick väja för ungar hela tiden. Men roligt hade jag. Derek vågade inte på att öka farten så han skrittade bara.
jag har saknat hästarna och ridning så mycket och jag kunde inte sluta le när jag satt på hästen.
tyvärr så red jag i trekvarts byxor och stiglädrena nöp mej hela tiden och jag blev skinnflådd men det sket jag i.
Jag tyckte det var så snällt av Derek att prova rida trots att han är rädd för hästar.

Dom hade sån fin hingst på stället

Hej hej :)

Hästarna var så friska och i sån fin form. Jag var rädd att jag skulle få se benrangel men icke. En glad överraskning.

idag har vi varit på stranden och solat och badat. Jättehärligt. Påväg till stranden stannade vi på en svensk resturang och åt frukost. Jag kunde inte motstå att beställa den svenska frukosten.

det ni alla tar för givet därhemma är guld värt för mej! Kalles kaviar <3

Nu är det lite mindre än en vecka kvar tills vi far tillbaka down under och tillbaka på jobbet. Jag har ju inte ätit mej less på thaimat än :(

Nu ska jag läsa lite.

Ha de!!

resultatet efter ridningen. Aj aj aj...