Huntsman, noodle box, bowling, valentines day

Datum: 2012-02-20 / Tid: 05:20:00
Ja nu har jag varit lat men datorn. Shame on me.
Jag måste ta och skriva en liten text varje dag, denna blogg är ju som en dagbok för mej som jag vill titta tillbaka på senare och om jag inte skriver regelbundet glömmer jag små grejer som jag vill ha med här.

Vi har väl inte gjort så mycket sedan senast jag skrev.

Förra helgen for vi och bowlade, vi spelade 3 spel, Derek vann två, jag vann en :( Men jag utklassade honom riktigt på spelet jag vann. Mina kära bowlingvänner Maria och Erica skulle ha varit stolta över mitt resultat :)
Vi spelade luft hockey när vi var klar med bowlingen. Som jag skrattade, hahaha. Jag kan inte spela lufthockey utan att skratta hysteriskt. Varför vet jag inte. Tyvärr glömde jag ju kameran så inga bilder från bowlingen. Det får bli nästa gång.

På alla hjärtans dag hade Derek läkartid och jag följde med, sen for vi till ett shoppingcenter och fixade lite grejer, på vägen hem säger Derek: Shit, det är alla hjärtans dag idag. Jag satt som ett frågetecken, hade ingen aning om det. hehehe.
Så vi stannande på en indisk resturang och åt en alla hjärtans dag middag :) Mumms.

Annars så tar spindlarna snart död på mej. Häromdagen när Derek var på jobbet gick jag mot kylskåpet och råkade titta ner på golvet och såg en stooor spindel. Jag sprang för livet in i sovrummet och satt där i 3 timmar tills Derek kom hem.
Tack och lov var spindeln kvar på samma ställe och det var en "liten" huntsman. LITEN?! Det var den största spindeln jag sett inomhus. Jag var upprörd.
Som plåster på såren säger Derek att det där bara var en liten stackare, Huntsmen är ofta rikigt stora. Tack.

Ni som vill kan ju googla Huntman spindel om ni vill veta mer om vilket helvete jag lever i.

Rohan ringde Derek och sa att han dödat en spindel i sitt hem som var lika stor som sin hand. Jag grät nästan en liten tår när han sa det. Hur dödar man en sån likdom?? Men en hammare enligt Derek. Fun.

Jag vet inte om det bara är jag men man ser ofta på filmer folk som äter chinamat ur lådor och jag tycker det ser så himla gott ut så igår till lunch köpte vi noodle box. Det var lika roligt som det ser ut på film. jag tog en liten och det såg inte mycket ut för världen men maten var så hårdpackad och jag fick pina i mej hela. Men gott var det.

Pad thai

Idag kom älskade Emma till Brisbane så imorgon ska vi mötas i staden för update. Jag vet inte ens vart jag ska börja. Bara att spara på rösten idag :)

Såhär ser jag ut idag. Ser väl likadan ut som jag alltid gör antar jag. Ignorera dom röda strecken i mitt ansikte. Det är kameran som är felande.

Over and out!

Rubrik

Datum: 2012-02-09 / Tid: 05:38:27
Det har inte hänt mycket sen igår. Kollat lite film, chillat, haft huvudvärk, har fortfarande huvudvärk så jag klunkar vatten. Ska ta mej en kopp kaffe nu snart och se om det blir nå bättre.
Derek kommer förhoppningsvis hem snart. Jag längtar efter honom. Mitt hjärta <3.

Nu har jag en potatisgratäng i ugnen så ikväll blir det lamm och potatisgratäng. Yummie.
Skrev ett mejl till Alex förut. Som jag saknar honom. Jag har varit här i 2 veckor och 1 dag men det känns som mycket längre.
Minns inte riktigt hur man skriver på svenska men thailand känns som ett "distant memory".
Pratade med älskade Joe förut. Saknar honom oxå. Förhoppningsvis kommer han hit till australien. Jag vill träffa honom igen.

Jag tog ett kort på souvenir kortet från grottan.
Här sitter vi i kanoten. Ahhh jag vill göra det igen. Ficklampor på huvudet, fladdermöss överallt, glittrande väggar...

Sen ett foto när vi var påväg upp på båten på phiphi island turen.

Nu ska jag checka potatisgratängen och vänta på Derek.

Puss och kram

Pics

Datum: 2012-02-08 / Tid: 05:58:30
Nu har jag gjort en kopp kaffe, lagt in bilder på datorn så nu är det bara att köra :)

Vi kom fram till campingen i Brunswick, new south wales, på fredagkvällen. Vi stannade efter vägen och köpte sovsäckar, fiskespön (:D) och mat på donken.

När vi kom fram satte Derek och Rohan upp tältet, med ett litet handtag från mej och Melissa, sen satt vi ner med några öl och pratade.

Dagen efter hände inte mycket. Vi åkte med en båt ut och fiskade. Jag fångade en brax :) Inge stor men jag var den enda som fick napp.
Vid 5 var jag så trött så vi gick och la oss, somnade på en gång, vaknade vid 10 och höll på att svälta ihjäl så vi gick till puben och åt en pizza. Kan vara en av de goaste jag ätit.

På söndagen packade vi ihop tältet rätt tidigt, for iväg till en strand och kikade, sen vidare mot Byron Bay.

12 mannatältet :) Räckte gott och väl till mej och Derek.

"sovrummet" sovsäckarna Derek köpte kunde man koppla ihop och göra till en stor säck :)

Rohan och Melissas tält

Utsikten från vårat tält

Melissa och lill baby Jackson, Dereks gudson. Så himla glad unge. Saknar min lilla gojänta Amelia så mycket :(

Stranden vi for till som var bredvid campingen

Derek plockar snäckor :)

Derek badade, jag hade inte på mej min bikini...

...så jag fick hålla hans grejer. hehehe

Sen tog vi en promenad...

...och kollade på surfarna.

Häftigt.

Sen satte vi oss i den otroligt heta bilen utan AC, och for iväg mot Byron bay. Trafiken var en plåga men vi kom fram tillslut.
Först for vi till den östligaste punkten i australien, parkeringen var såklart full så vi parkerade längre ner och tog en promenad uppöver mot fyren och utsikten.

Där har vi utsikten på vänster sida

Fyren dit vi var påväg. Det ser ut som det är långt att gå men det var inte så långt. Utsikten var så vacker.

Det är nog den vackraste stranden jag sett.

Min babe <3

Nästan framme :)

Man kunde gå ner dit men det var lite väl varmt och långt för det. Så vi skippade den biten.

Min älskling!!!!!

Inte dåligt :)

Fyren

Sen var det bara att promenera tillbaka till bilen och styra näsan mot denna strand :)
Vi badade en stund, köpte mat och for dom ca 2.5 timmarna hemåt.
En super härlig dag i Byron bay.

Jag blev rätt bränd efter denna dag och nu flagnar mitt ansikte. Fun.

Ja nu ska jag väl inte göra så mycket mer än att vara rädd för spindlar och vänta på att Derek kommer hem.

Vi gjorde världens goaste middag igår. Potatisgratäng, rostbiff, pumpa och lök i ugnen. Derek gjorde rostbiffen och det var de goaste köttet jag ätit. Vill ha meeer!! Mumms.

Pappa önskade att se bilder på hur jag bor nu så jag ska våga mej ut och ta lite kort på huset imorgon.

Igår såg jag den största spindeln jag sett. Jag såg nätet först och tänkte, en liten spindel kan inte ha gjort detta nät, mycket riktigt såg jag stora feta aset i mitten. MAMMA vad har jag gett mej in i!!!!!

Ha en bra dag alla!!

Truck passenger

Datum: 2012-02-03 / Tid: 06:01:42
Imorse var jag uppe strax före 6, på med kläder och en kvart senare kom Jamie ner och vi hoppade in  i lastbilen.
Dom håller på att bygga ett hus en bit härifrån så vi åkte dit, lastade jord på flaket, for och dumpade jord, tillbaka, lasta mer, dumpa mer, matstopp, mer jord. Jag hade så roligt :D
Sista svängen hade vi ett träd på flaket och det skulle vi dumpa på ett annat ställe, Jamie frågar: U wanna go for a rollercoaster ride?
Ohhh yeah!!
Vi tog en annan väg och den vägen går som i kullar. Det stog stort på vägen SLOW men vi åkte då inte sakta. Jamie stannade efter vägkanten och släppte förbi bilar och när vägen var fri var det gasen i botten.
Hahaha, shit vad vi flög. Vi tog den vägen tillbaka då utan träd och vi kom upp i 90 k och jag lovar jag lyfte från sätet. Grymt kul.
Vi åkte tillbaka till huset för Jamie skulle ha nån signatur på hur länge han jobbat och påväg hem säger han, one more rollercoaster?
Så vi tog en omväg och gasade genom kullarna en gång till. Hehehe.

Nu är jag packad och klar och väntar bara på att Derek ska komma hem. Sen äre gasen i botten mot campingen.

Kameran är nerpackad så bilder kommer när vi är tillbaka i huset!

Nu kom han just in så nu far vi :)

Bye bye

My leg

Datum: 2012-02-02 / Tid: 14:23:56
Ikväll tog Lisa och Jamie med mej på en tur. Vi for till ett shoppingcenter, for in till Brisbane och kollade vart Lisas nya jobb är, sen for vi och köpte kebab. Mumms.

Imorgon ska jag följa med Jamie på jobbet. Han kör lastbil så jag ska bara glida med för att ha nånting att göra. Så klockan 6.15 far vi.

Sen äre bara att skynda hem, duscha, packa grejer, sen fara iväg mot campingen.
Såg en stor spindel i garaget när vi skulle stoppa i tvättmaskinen, jag skrek, sprang in, trodde jag skulle få en hjärtattack, grinade i panik och nu ser jag inte lika mycket fram emot campingen.

Nu har jag precis pratat med pappa på skype i ca 40 minuter. Det var så roligt att se och prata med honom.

Nu är jag trött så jag ska bara våga mej ut i garaget, in i badrummet och göra mej klar för natten.
Ska bara slänga in lite bilder på mina ben.

Här har ni efter bilden. Det är såhär mitt ben ser ut nu och lär ju se ut så ett tag framöver nu. Tack igen Alexander Key. En thai tattoo.

Min andra thai tattoo <3

Den som kan läsa thailändska kan ju försöka översätta ;)

Nattinatt

Spiders, Mount coot tha, Camping, Maami!!!

Datum: 2012-02-02 / Tid: 07:46:42
Ja nå fan finns det spindlar i australien. Kan inte slappna av för en sekund. Snacka om att mina sinnen blir skärpta under denna aus vistelse.
"Den där är inte giftig, den gör dej inget. Den är mer rädd för dej än vad du är för den".
My ass!

Ja annars då.. jag växer in i soffan framför tv kanaler. Snacka om omställning. Från att leva det mest onormala, härliga, hektiska, underbara liv i Patong som aldrig sover, till att komma till stillsamma Boondall och känna på normala livet igen. Det är en liten omställning. Men jag skulle inte byta tillbaka för jag är ju med min älskling.
Men nå fan saknar jag Alex. Jag saknar att prata med honom. Men det finns ju skype. Thank god!!

Igårkväll tog Derek med mej till Mount coot tha eller hur det stavas, därifrån såg man hela brisbane. Häftigt. Sen åkte vi en tur genom staden innan vi åkte hem.

Till helgen blir det camping. Derek fick ett tält av en vän igår, 12 pers!
Det är bra så jag kan springa till en annan ände om jag ser en spindel. Mamma, jag kommer dö.
Vi ska fiska och det har jag längtat efter :)

Jag vet inte om vi far imorgon eller på lördag. Det var planerat att vi skulle åka på lördag men nu lutar det åt imorgon. Vi får väl se.

Imorse ringde mamma! :D
Det var så roligt att prata med henne. Men det är lite skumt med tidsskillnaden, jag var vaken och skulle precis äta frukost och mamma var påväg att lägga sig för natten.
Snö och slask känns så avlägset när det är sommar här. Men nu går vi mot "vinter", en vinter utan snö. Jag kallar detta sommar året runt.
Önskar ibland att det kunde bli kyla så alla spindlar dör bort. Hur kan man vara så rädd.
Nu måste jag checka huset för spindlar och jag hoppas verkligen inte jag hittar någon :S

Här har vi brännmärket som Alex gav mej. Här var det nog som värst, köttigt och rinnigt. hehe.
Jag ska ta en efterbild och slänga in sen, måste bara raka benen först. Nu ser det då bra mycket bättre ut, ett blålila ärr. Tack Alex för detta "fina" minne.

Nu vill jag att Derek ska komma hem!