Utflykt

Datum: 2013-12-30 / Tid: 12:55:03
god kväll

Igår hade vi en rolig men lång dag.
Klockan 7.45 blev vi upphämtade utanför hotellet. Vi var de första som blev hämtade och sen for vi runt med mini bussen och hämtade upp fler.

halv elva var vi framme vid raftingen och först fick vi ta på oss flytväst och hjälm sen blev vi instruerade hur vi skulle göra när vi kom i floden.
När alla var redo fick vi skjuts till starten.
Shiiit vad mycket folk och båtar det var överallt. Vi satte oss i flotten som tog oss över en liten damm, sen fick vi kliva ur igen och klättra ner från dammen ner i floden. Det var inte det lättaste, det var en brant stentrappa och det var en fors av vatten vi gick i och på stenarna var det alger och snor halt. Tur jag höll Derek i handen annars hade jag säkert halkat. Flottarna skjutsade dom bara över kanten.
Tillbaka i flotten väntade vi på att alla skulle komma i deras flotte, sen öppnade dom dammluckorna och då blev det åka av.

vi var 6 st i båten, två thai guider, jag, Derek, en kanadensare och en ryss. Derek och kanadensaren paddlade och jag jag satt bara och skratta och höll i mej. Det var jätte jätte roligt. Vi flög genom små vattenfall, for rätt in i stora stenar så vi nästan välte och vi for åt alla håll och kanter. Jag älskade det. Adrenalinet pumpade bra och jag ville inte att det skulle ta slut. 5 kilometer paddlade vi men jag hade kunnat fortsätta längre.

Efter raftingen fick vi lunch, sen var det dags för ATV (fyrhjuling).
De andra i vårat sällskap hade bara en halvtimma fyrhjuling så de åkte med en guide och Derek och jag som hade en hel timma fick en egen guide. Vi fick varsin fyrhjuling sen bar det av. Även det var jätte roligt. Vi körde upp i jungeln och det var så fint där. Jag såg till och med en apa :)

Nät vi var färdig med det fick vi vänta in de andra som red elefant. jag köpte en glass och njöt av det fina vädret.
Senare åkte vi till ett vattenfall och tittade. Det var inte inkluderat i mitt och dereks program men vi fick följa med ändå.
Sen bar det av till monkey Cave, ett tempel inne i berget med massa apor. Vi har varit där en gång förut så vi köpte en pannkaka och väntade utanföt. Vi var helt slut efter dagen och ville bara hem.
Såklart hade det hänt en olycka så det tog oss 3.5 timme att komma hem. Kom inte hem förrän halv åtta på kvällen och då var vi så hungriga att vi stack ut på middag direkt.

jätte rolig dag med roliga aktiviteter.

jag och Derek i blå hjälm

Igår var det min älskade mammas födelsedag. Jag hade så gärna velat vara med och firat henne men vi firade lite själva jag och Derek. Vi skålade för mamma och jag åt äppelpaj och glass efter maten.
Älskar dej mammsen

White water rafting

Datum: 2013-12-28 / Tid: 14:47:48
go kväll

Nu har vi bokat lite utflykter.
Imorgon ska vi till en grotta med apor, där har vi varit förut, sen bär det av till det jag velat göra i så många år. White water rafting :D
Efter raftingen som är 5 km ska vi äta lunch och sen köra fyrhjuling i jungeln i en timma. En hel dag med grejer. Vi blir upphämtade klockan 8 imornbitti. Ska bli så kul.

Den 3:e ska vi till Burma på visa run. Ser jag verkligen inte fram emot då förra gången var en nära döden upplevelse. Mini bussen vi åkte i hade inga bälten och han körde som han stulit bilen. Jag fick hålls i mej i sätet framför för att inte fara ur.
påväg tillbaka somnade jag till men vaknade tvärt av att jag satt på golvet. Hatar att vi måste dit igen. Vi blir upphämtade klockan 6 och kommer inte hem igen förrän 18.30. En hel dag i bara resande. Blä.

Den 5:e ska vi på turridning på stranden. En timmas ridning i solnedgången säger jag inte nej till. Jag hoppas det är snälla hästar för Derek har aldrig ridit förut.
Så vi har några dagar planerad.

Ska göra ett försök att ladda upp bilder igen...

Julbordet

Glögg och peppisar

Min man

Maaaat

Mera maaat

Jag och svenskar

Älskar denna bild på oss. Ett fånga ögonblicket kort då han som tog kortet knäppte på oss innan vi hann ställa upp oss och le mot kameran :)

Gick ju riktigt bra att ladda upp kort nu.

Vi hörs imorgon efter utflykten

Julafton

Datum: 2013-12-28 / Tid: 11:00:24
hej hej!
Jag har helt glömt bort att blogga.
Men en det ska vi ändra på :)

Våran julafton var bra. Vi hade en lugn dag. Jag laddade för julbordet på kvällen.
vi gick på bio på förmiddagen. 47 ronin såg vi och det är den bästa filmen jag sett på väldigt väldigt länge. Till och med en av de bästa filmerna jag nånsin sett. Bättre än the hobbit. Den är ett måste att se!! Vi såg den på annandagen igen ;)

Klockan 19 vankades det julbord på Harrys. Det började med glögg och pepparkakor. Derek tyckte faktiskt om glöggen. Det trodde jag inte. Däremot så älskade han våra svensks pepparkakor. Jag åt en och han åt resten.

julmaten var jättegod. Det var ingenting jag saknade. Till och med deras Jansson var helt otroligt god. Jag åt som jag aldrig sett mat förut och hade ont i magen när jag gick därifrån. Derek tyckte oxå maten var god och smakade allt. Kalvsyltan tyckte han var lite som kattmat men han tyckte smaken var helt okej. Medan vi åt visade dom Kalle på tv apparaterna i restaurangen och jag fick lite julkänsla.

Efter maten ville jag och min onda mage hem och lägga sig men derek ville ta en drink så vi satte oss på stranden där dom hade en liten bar uppsatt. Efter några drinkar när vi var redo att gå hemöver kom det några svenskar och satte sig i bordet bredvid. jag var så mätt att jag bara ville lägga mej med att vi satte oss med dem istället. Vi hade så trevligt att vi till och med gick ut och kom inte hem förrän tidiga morgon. En trevlig men annorlunda julafton.

Idag har har vi legat på stranden och fått färg. Nu ska vi snart iväg på gymmet och bygga muskler.

Hoppas att alla hade en trevlig julafton

(Jag försökte lägga upp bilder men det vill inte ladda så jag testar igen senare.)

Dan före doppar dan

Datum: 2013-12-23 / Tid: 11:36:01
hej hej på er!
Imorgon är det julafton! Juuulmaaat!!!

Igår låg vi på stranden några timmar. Jätte skönt var det och lite färg fick jag. Vattnet var jätte härligt, inga vågor som sist vi var här utan helt stilla.

Efter stranden gick jag för min dagliga endorfin kick och senare på kvällen gick vi ut för middag.
Eftersom vi varit så duktig den senaste veckan att spara på pengarna så skulle vi unna oss go mat till middag. Derek kände för kött och jag för pasta så vi begav oss till Jung ceylon och hamnade på en irländsk pub/resturang som hade all you can eat söndags stek. Lycka för Derek som älskar det så där blev det middag. Jag är inte över förtjust i "roast" som det heter så jag åt en magisk Caesar sallad. Satan i gatan vad go den var.

Idag har har vi inte gjort nått speciellt. Degat och gymmat. Nu ska vi snart äta middag och sen se film.

1 dag kvar till jul(bord)afton.

ps Mick och mel flyger hit från Australien imorgon :D

El

Datum: 2013-12-22 / Tid: 01:35:28
Godmorgon!

Det vart en smärtsam morgon promenad idag tack vare min träningsvärk som såklart är ännu värre idag. Aj aj.
Klockan är snart halv 8 hos oss och klockan 9 ska jag väcka min man för idag ska vi på stranden!!!
Sola och bada.

Nu är det bara 2 dagar kvar till jul(bord)afton. Jag har en känsla av att Derek inte kommer tycka om våran julmat. Om han inte gör det ska jag försöka att inte bry mej om det för jag ska riktigt njuta av favvo maten jag inte fått på 2 år.

När jag var ute och gick funderade jag på hur Thailand kan ha fungerande ström överallt. Det är för mej ett mysterium. Bilderna får tala för sig själv.

Nu ska jag se några avsnitt av vänner innan jag gör mej redo för stranden.

Träningsvärk och fläskläpp

Datum: 2013-12-21 / Tid: 06:33:13
Ho ho!

idag vaknade jag upp med träningsvärken från hell. Igår blev det hopprep 30 min, ben och rumpa. Aj aj vad det känns i låren och stjärten idag.
Dereks rygg är något bättre idag så inom några dagar hoppas jag att han är helt bra.

nu på förmiddagen gick vi till Jung ceylon för Derek behövde en ny deo spray.
Han sprayade på sig en och ville att jag skulle lukta. Samtidigt som jag luta fram huvudet höjer han upp armen och nockade mej med all kraft rätt i ansiktet. Det var med sån kraft att solglasögonen for av huvudet mitt och om han inte varit snabb och greppat tag i mej hade hela jag farit i golvet. Haha vad jag skrattade. Gjorde ont som satan i näsan och läppen men samtidigt var det så komiskt. Näsan mår bra nu men jag har fortfarande tandavtryck på insidan läppen så får se om det blir en fläskis.
Kan inte sluta skratta åt det för det måste ha sett så roligt ut.

3 dagar kvar till jul(bord)afton!!!!

Fredag!!!

Datum: 2013-12-20 / Tid: 06:33:41
hallå hallå!

Dereks rygg vill inte bli bättre så det låter som han kommer vara säng liggandes idag :(. Han var på massage sent igårkväll men det blev inge bättre. Stackarn.

Imorse gick jag min vanliga runda, käkade frulle, kikade vänner och sen somnade jag om ett par timmar. På promenaden såg jG något roligt. En munk som tog ut pengar på en bankomat. Jag trodde dom inte hade pengar. Lever inte dom på donationer och liknande? Det såg roligt ut iaf.

Nu ska ska jag iväg och äta lunch, ensam :(.

Torsdag

Datum: 2013-12-19 / Tid: 13:51:22
God afton!

Det är så svårt att komma på något att skriva då vi inte gör så mycket.
Idag gick vi som vanligt till the food court och jag hittade en sektion jag missat tidigare. Massa olika typer av fried rice och ännu billigare än de andra. Fried rice med kyckling 45 bath, ungefär 9.50 SEK. Kan inte bli mycket bättre än så.

Efter maten gick vi till Jung ceylons bio för nya filmen Home front med Jason Statham. Jätte bra film. Den rekommenderar jag verkligen.

Senare blev det en tur till gymmet. För mej blev det 25 minuter hopprep och mage. Derek stretchade bara för igår när vi gymmade gjorde han illa ryggen.

Jag har precis smörjt in honom med tiger balsam så förhoppningsvis hjälper det.

Nu blir det en film innan vi sussar.

Det största pepparkakshuset jag sett. Helt gjort av pepparkaka och glasyr. Stog med stora bokstäver att man inte fick smaka :)

Friends

Datum: 2013-12-18 / Tid: 01:56:29
god morgon!

idag är jag för ovanlighetens skull uppe tidigt. Klev upp halv 7 för en morgonpromenad. Var ute nästan en timma och dusch och frukost på de så var man som ny. Derek lär inte vakna än på några timmar så jag passar på att kika lite Vänner.

Empire state

Datum: 2013-12-17 / Tid: 11:11:10
Hello!

Igår hade vi som vanligt en slö dag. Vi käkade Burger king till lunch och sen såg vi the hobbit igen. Jag hade så himla ont i magen nästan hela filmen så när det var ca en halvtimma kvar lämnade vi filmen och gick hem så jag fick lägga mej. Väl hemma och i sängen kom jag på att jag glömt mina nya fina solglasögon i bio salongen. Dom kostade bara 20 kr men jag var så himla nöjd med dom.

Vi gick tillbaka till bion idag och frågade efter dem och dom hade sparat dom!
Jag blev glad. När vi ändå var där såg vi filmen Empire state. Den var bra men ingen favorit.

Nu har min förkylning äntligen släppt så imorgon tänkte vi köpa gymkort. Gruvar mej lite för det finns ingen ac på gymmet och det är varmare därinne än vad det är ute. Vi var in dit häromdagen för att köpa en shake till Derek och svetten bara rann av oss. Vi stog där i Max 5 minuter. Gruvar mej för att springa.

Nu nu är det bara en vecka kvar till jul(bord)afton. Sill och rödbetssallad!!! Maahhaaa vad jag längtar.

Min fina Chanel väska jag köpte för några dagar sedan.

Food courten vi äter på varje dag. jätte billigt ställe.

Derek med sin dagliga banan shake. Super god är den. Finns massa olika frukter att välja mellan och det är bara frukten, is och vatten i Shaken. Nam nam

Ha de!

Sunday funday

Datum: 2013-12-15 / Tid: 07:37:57
hej hej
Igår var jag och pimpade min tatuering lite. Blev jätte nöjd.

Glömde även skriva att jag fick jätte fina örhängen i bröllops dags present.
Derek har även lovat mej att vi ska rida häst. han har aldrig suttit på en häst och det kommer bli roligt. Blir kanske till veckan. 🐎

Bilden är lite grusig men bättre än inget.

9 dagar kvar till jul(bord)afton 🎄

Julbord 🎅🎅🎅

Datum: 2013-12-14 / Tid: 08:18:34
Det finns bara ett ord. Lycka!!!
På julafton har vi reserverat 2 platser på Harrys julbord. Jag vart så glad att jag höll på att kissa på mej lite när jag hörde att dom skulle ha julbord.
Klockan 19 på julafton ska vi vara där och det börjas med glögg och sen mat. Sill, köttbullar, prinskorvar, rödbetssallad, skinka, Janssons och mycke mer.
Jag ska få ha lite julafton 😍
Ska bli spännande att se vad Derek tycker om vårat svenska julbord. Han är ju van att äta jumbo räkor och sånt på julafton. Som jag har längtat julmat. Nu räknar jag ner.

På julafton kommer våra vänner Mick och Mel hit och ska stanna ett par veckor.
Jag träffade dem när jag jobbade i baren och de var här samtidigt som jag träffade Derek. Mel var den som fick trösta mej när Derek åkte hem.
tyvärr bor dom i Sydney så vi har inte träffats sen november 2011 men haft kontakt på Facebook. Ser verkligen fram emot att träffa dem.

Nu ska vi kika på lite film.

En bra kväll

Datum: 2013-12-14 / Tid: 05:57:15
hej hej!

Igår var en bra dag. Vi käkade lunch på Jung ceylon på dereks favorit resturang spoon. Efter maten shoppade vi lite. Ett par solglasögon och en väska blev det för mej.

Senare på kvällen tog Derek med mej till svenska Harrys så jag kunde få ätà plankstek!!!!
Hur gott som helst.

Efter maten strosade vi runt på strandpromenaden och tittade på julmarknaden dom har därnere. Vi hittade den perfekta baren i form av en liten van. Hur coolt som helst och ägarna var jätte roliga och drinkarna billiga så där blev vi kvar till midnatt, sen blev det en kebab och sängen. En rolig kväll med min man.

jag fick till och med blanda drink i baren. Saknar verkligen det. Framför vanen är ägarna

Bröllopsdag 💍

Datum: 2013-12-13 / Tid: 03:01:00
idag är det ingen vanlig dag för det är våran bröllopsdag!!
Ett år som man och hustru. Tiden har gått så himla fort.
Vi har inte gjort många planer för dagen. Jag är fortfarande så förkyld och det är så jobbigt att vara ute i värmen.
Men ikväll ska vi iaf go ut och äta go middag och ta ett par drinkar.

Till Derek hade jag köpt ett Salming set med roll on och dusch kräm och ett diesel bälte. Han blev jätte glad för grejerna och bältet som jag var så orolig över storleken passade perfekt. High five Lina!

The hobbit var jätte bra. Jag blev lite förvånad när jag såg Micke P i filmen. Bra gjort av Gunvald att få en roll i en sån stor film.

Jag har velat ett tag om jag skulle ha gjort nå slingor här i Thailand och igår kväll tog jag mod till mej och gick till en liten frisör salong. Det besöket slutade i tårar. Någon thai ska aldrig mer få röra mitt hår. Hon gjorde tvärtemot vad jag ville och hon slet av stora tussar av mitt hår. Jag har ju redan sånt tunt hår men när jag klev ut därifrån och kände på håret blev det grin på gatan. Tur Derek hade kommit för att hämta mej så han fick trösta.
Jag ville bara ha slingor på själva utväxten. Mitt hår är för skört att slinga hela längden. Hon slingade hela längden. Istället för att plocka ut håret ut folien och sen skölja ur tog hon bort folien, tog en fuktig handduk och tog i av all kraft och drog bort färgen från slingorna. Jag satt i små chock och såg hur håret gick av och även lossnade från rötterna. Ont som satan gjorde det. Hon erbjöd mej hårförlängning för ett bra pris efteråt för att tjocka till det. Tack men aldrig sa jag.
Men gjort är gjort och jag ska inte gräma mej mer över det. Man lär sig av sina misstag.

Igår när vi åt frukost tittade vi på dessa tokar.

Undra hur många som dör varje år i thailändska byggindustrin.

Ett tillägg

Datum: 2013-12-12 / Tid: 05:04:16
glömde skriva förut att tatuerarn som tatuerade Derek gjorde den på fri hand.
Han skissade lite snabbt på Derek och sen tatuerade han. Grymt duktig.

Tattoo

Datum: 2013-12-12 / Tid: 02:48:18
Nu har min älskade man vaknat så jag passade på att ta en bild på tatueringen.

Han är mycket nöjd :)

Nu är jag duschad, påklädd och redo för mat och film men än är det några timmar kvar.
Jag fortsätter läsa helt enkelt.

Maaat 😖

Datum: 2013-12-12 / Tid: 01:19:55
God morgon!

Tack vare hostan som så snällt dök upp inatt har jag nu gett upp att somna om. Helt omöjligt. Hade velat sovit några timmar till för jag är så hungrig och den här tiden på morron (7) är det inge matställe som är öppet.
Nackdelen med Thailando.

Klockan 11 senare idag kommer vi befinna oss på Jung ceylon för lunch och en timma senare börjar the hobbit. Hoppas min hosta lugnat ner sig tills dess så annat folk får se filmen i lugn och ro.

Dereks nya tatuering blev jätte snygg. Jag ska ta en bild senare och lägga upp.

Nu får jag nog ta och läsa i några timmar.

En liten bild för er som oxå är ett Johnny Depp fan 😍

Nu kör vi!

Datum: 2013-12-11 / Tid: 14:53:38
nu tar jag och kickar igång bloggen igen. Det är som en dagbok för mej och det är roligt att kunna gå tillbaka senare och läsa.

just nu befinner jag mej i Thailand. En väldigt oväntad resa för i sista stund fick vi veta att vi måste ta ledigt jul och eftersom vi fortfarande jobbar 2 v ledig 2 v så blev det ännu en gång 6 v ledigt. Hade jag vetat det tidigare hade jag ju självklart kommit hem till Sverige men på vårat jobb får man ingen förvarning. Hade varit mysigt med en vit kylig familje jul.

Ikväll är jag solo. Min andra halva är och tatuerar sig så jag ligger på rummet och kurerar mej. Har åkt på sån jäkla förkylning och mår inte alls nå bra.

Imorgon ska vi se The hobbit på bio. Längtaaaar!

Nu ska jag iväg till tatuerings studion och se hur det går för Derek.