Utflykt

Datum: 2013-12-30 / Tid: 12:55:03
god kväll
 
Igår hade vi en rolig men lång dag. 
Klockan 7.45 blev vi upphämtade utanför hotellet. Vi var de första som blev hämtade och sen for vi runt med mini bussen och hämtade upp fler.
 
halv elva var vi framme vid raftingen och först fick vi ta på oss flytväst och hjälm sen blev vi instruerade hur vi skulle göra när vi kom i floden.
När alla var redo fick vi skjuts till starten. 
Shiiit vad mycket folk och båtar det var överallt. Vi satte oss i flotten som tog oss över en liten damm, sen fick vi kliva ur igen och klättra ner från dammen ner i floden. Det var inte det lättaste, det var en brant stentrappa och det var en fors av vatten vi gick i och på stenarna var det alger och snor halt. Tur jag höll Derek i handen annars hade jag säkert halkat. Flottarna skjutsade dom bara över kanten. 
Tillbaka i flotten väntade vi på att alla skulle komma i deras flotte, sen öppnade dom dammluckorna och då blev det åka av.
 
vi var 6 st i båten, två thai guider, jag, Derek, en kanadensare och en ryss. Derek och kanadensaren paddlade och jag jag satt bara och skratta och höll i mej. Det var jätte jätte roligt. Vi flög genom små vattenfall, for rätt in i stora stenar så vi nästan välte och vi for åt alla håll och kanter. Jag älskade det. Adrenalinet pumpade bra och jag ville inte att det skulle ta slut. 5 kilometer paddlade vi men jag hade kunnat fortsätta längre. 
 
Efter raftingen fick vi lunch, sen var det dags för ATV (fyrhjuling).
De andra i vårat sällskap hade bara en halvtimma fyrhjuling så de åkte med en guide och Derek och jag som hade en hel timma fick en egen guide. Vi fick varsin fyrhjuling sen bar det av. Även det var jätte roligt. Vi körde upp i jungeln och det var så fint där. Jag såg till och med en apa :)
 
Nät vi var färdig med det fick vi vänta in de andra som red elefant. jag köpte en glass och njöt av det fina vädret. 
Senare åkte vi till ett vattenfall och tittade. Det var inte inkluderat i mitt och dereks program men vi fick följa med ändå.
Sen bar det av till monkey Cave, ett tempel inne i berget med massa apor. Vi har varit där en gång förut så vi köpte en pannkaka och väntade utanföt. Vi var helt slut efter dagen och ville bara hem. 
Såklart hade det hänt en olycka så det tog oss 3.5 timme att komma hem. Kom inte hem förrän halv åtta på kvällen och då var vi så hungriga att vi stack ut på middag direkt.
 
jätte rolig dag med roliga aktiviteter.
 
 
jag och Derek i blå hjälm 
 
Igår var det min älskade mammas födelsedag. Jag hade så gärna velat vara med och firat henne men vi firade lite själva jag och Derek. Vi skålade för mamma och jag åt äppelpaj och glass efter maten.
Älskar dej mammsen 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Älskar dig också, trots att du lagt ut den här bilden... ;)

2014-01-03 @ 16:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0