En update from Oz

Datum: 2013-01-15 / Tid: 01:19:40
Hej pa er. 
Far daligt samvete till er trogna lasare som tittar in varje dag och jag skriver ingenting :(
 
Men det ar mycket nu med allt vi maste fixa infor min visum ansokan. Vi sande en hel bunt med dokument till min advokat for ett par veckor sedan. Fick ett mejl igar att vi maste gora om allting :/
Eller det vi skickade maste vara signerat by a JP (justice of the peace, om jag inte ar ute och cyklar helt). Han som bodde granne med oss pa forra stallet ar en san gubbe sa det ar bara att kopiera, skriva ut och gora allt det igen och be honom signera det. 
 
Sen var vi bada tvungna att skriva ett statement pa hur vi traffades, vad som hande sedan och allt sant. Datum och platser var viktiga sa jag skrev in sa manga olika datum jag kunde komma pa och skrev en roman hur vi traffades, hur kara vi var (ar) och allt som hande efterat men det var inte bra nog, fick detta av advokaten igar:  The statements may include your domestic arrangements, addressing how you support each other financially, physically and emotionally, and when this level of commitment began. The statement also does not provide a description of the future plans that you may have. 

Jakla skit. Domestic arrangements liksom? Jag ar inte helt saker pa att jag vet vad det ar men om jag tror ratt ar det typ, Elina lagar mat 3 dagar i veckan, Derek lagar mat 4 dagar i veckan, Elina stadar en vecka, Derek stadar den andra osv...
Som sagt, inte saker pa att det ar domestic arrangements, maste fraga Derek nar han kommer hemf ran jobbet. 
 
Vet inte om jag skrivit det forut men att vi ar gifta gor det inte lattare med nagot visa, det ar en starkt bevis pa att vi inte bara latsas att vara tillsammans for att vi in mej i landet utan vi ar ett genuine couple, men det gor ingen skillnad pa sjalva visa ansokan. Alla tusen ton papper maste vara ifyllda och det tillkommer mer och mer hela tiden. 
Pa torsdag ska jag gora min medical infor visat. 400 dollar senare gor dom chest xray, hiv test, ogonkoll, vikt, langd och lite annat smatt och gott. 
 
Mitt i allt detta har vi fatt veta att vi maste flytta :(. En stor sorg da jag alskar varat hus. Det ar en stor fet till salu skylt utanfor huset. Ska ga ut och ta en bild pa den sen och lagga upp. So sad. Var folk och kollade i lordags och det ska komma fler folk nu pa lordag. 
 
Idag ar jag hemma fran jobbet, far inte jobba forran jobbet har fatt ett brev fran min advokat att jag tillaten att fortsatta jobba, jag har varit dar i lite over 6 manader nu, men advokaten sa till Derek igar att jag kunde fortsatta jobba. Komplicerat det dar men nu vantar jag pa brevet sa jag kan jobba imorn.
 
Nog om alla jobbiga problem nu skriver vi om nagot roligt. 
.....
Bra saker:
Min man ar varldens basta man.
Idag ar det mulet. 
Jag har en lada med mangos jag kopte av en alkis pa jobbet igar for 10 dollar
Jag alskar mangos
Jag lyssnar just nu pa Queen
Jag alskar Freddie Mercurys rost. 
Jag forstar nu varfor bandet heter Queen. 
 
Det ar allt for tillfallet. 
Hall tummarna att min advokat Jeremy skickar ett brev fort. Forhoppningsvis ar han sa less pa mina mejl sa han gor allt for att bli av med mina fragor for en dag eller tva. Men sa mycket pengar som vi betalar den firman far jag inte daligt samvete. Han ar dar for att hjalpa och hjalp ska jag ha. Maste ju fa ut nanting av pengarna som gar till dem. 
 
Lang och trakigt inlagg. Humoret ar lite upp och ner nu med all stress med allting. Men det kommer bli battre. 
 
 
 
Av nagon anledning lyssnar jag ofta pa Freddie nar jag kanner mej nere. 
 
Nu ska jag forsoka klura ut hur jag kan baka in domestic arrangements i mitt statement. 
 
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0