Bananer och Burma

Datum: 2013-06-16 / Tid: 09:54:12
Nemen hallå!
Igårkväll gick vi ut för en sen middag. Det hade inte regnat på ett tag så vi lämnade paraflaxet hemma för vi tänkte gå till en resturang som är rätt nära hotellet. Stort misstag. 
Vi hade precis ätit färdig när det började spöregna. På en minut forsade vattnet på vägarna och det var ett vattenfall på utgången av restaurangen. Det blåste bra så vi var tvungen att byta bord och sätta oss längre in för vi började bli blöt. Vi satt där i kanske en kvart men regnet avtog inte i styrka. Vi orkade inte vänta nå längre så vi gick genom vattenfallet och ut på gatan. det var inte så farligt med tanke på att efter sekunden under vattenfallet kunde vi inte bli så mycket blötare.
Vattnet på gatan gick upp till fotknölarna på mej. Thai regnet är inte att leka med.
 
imorse när jag var ut på promenad såg det lite ljusare ut och solen började tränga igenom molnen. När jag kom hem tog jag på mej bikinin, solskyddsfaktor och gjorde mej redo för stranden innan jag väckte Derek Och sa att det är soligt. Han gick ut på balkongeoxhoch ropade att det är inte alls soligt. 5 minuter senare spöregnade det. Blev ingen strand idag heller.
 
vi gick till food courten i Jung Ceylon istället och åt nudlar. det fanns ett stånd där med torkade frukter så jag gick dit för att provsmaka. Började med min favorit frukt, kiwi. Den var Inge god, smakade lite avföring. Sen smakade jag en jordgubbe och den smakade inte heller nå gott så jag tappade lusten att prova det andra så jag köpte en packe med torkade bananer som jag vet jag gillar.
 
 
sen gick vi och betalade för våra visa run. Eftersom man bara får stanna i Thailand 30 dagar utan visum måste man göra visa run för att få ny stämpel i passet. Så det ska vi göra på torsdag. 
Vi blir hämtade klockan 6 på morgonen och åker minibuss till hamnen i Ranong, får en stämpel i passet att vi lämnat Thailand Och åker vidare med båt till grannlandet Burma. får väl en liten stämpel där och sen tillbaka till Thailand igen. Berättar hur det går när vi kommer tillbaka.
 
nu ska vi snart se braveheart. Den är ju så bra.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0