2014

Datum: 2014-01-08 / Tid: 09:24:54
Hej hej!
första inlägget 2014 :)
 
vi vi firade in det nya året på stranden i patong med Mick och Mel. Shit vad mycket folk men vi hade roligt. Derek och jag gick hem ca en halvtimma efter tolvslaget. Då var vi nöjd.  Först en macka på subway och sen sängen.
 
 
 
Dåliga bilder från stranden
 
1:a januari lyxade vi till det med en plankstek på Harrys till lunch. Den är ju så jäkla god. 
 
I lördags for vi med Mick, Mel och deras kompisar Sebastian och Christian på kvälls marknad i Phuket town. Det var gångar efter gångar med kläder, smycken, souvenirer och massa annat. 
 
 
Snyggt linne jag köpte för 20 SEK 
 
Derek har sedan vi kom hit pratat om att han vill prova äta insekter och till hans lycka hade dom stekta insekter på marknaden. Gräshoppor, maggots, nånting som såg ut som en jätte fluga och massa annat. Han köpte en hel påse och tanten hälldr i lite av alla kryp som fanns där, så det gick han och snaska på ett tag tills jag sa att nu får det vara nog. En stor gräshoppa har jag provat en gång men en gång räcker för mej.
 
Efter marknaden for vi hem till patong och gick till en lugn liten bar ocj spela biljard och drack några drinkar. Senare gick vi en sväng på bangla road. det var en rolig kväll. 
 
 
 
 
Mick å Mel
 
 
 
På var söndagen var det dags för det jag längtat efter: Rida häst!!!
 
klockan 16 blev vi upphämtad och 45 minuter senare är vi framme i Laguna hos hästarna. Det var första gången Derek provade att rida och nät vi fått på oss hjälmarna och väntade på hästarna blev Derek nervös. När han såg sin häst blev han rädd. Hans häst var hög över manken men jätte snäll. Kylie hette hon.
själv fick jag rida Bonita. Hon oxå jättesnäll men pigg och glad.
 
Vi hade två thailändare som gick med oss. En av killarna ledde Dereks häst och den andra visade vägen. Stackars Derek satt och höll i sig fram i sadeln för glatta livet och var nervös medan jag njöt varenda sekund.
 
När vi kom ner till stranden var det dags att trava och gallopera. Tyvärr var det jätte mycket folk så jag fick väja för ungar hela tiden. Men roligt hade jag. Derek vågade inte på att öka farten så han skrittade bara.
jag har saknat hästarna och ridning så mycket och jag kunde inte sluta le när jag satt på hästen.
tyvärr så red jag i trekvarts byxor och stiglädrena nöp mej hela tiden och jag blev skinnflådd men det sket jag i. 
Jag tyckte det var så snällt av Derek att prova rida trots att han är rädd för hästar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dom hade sån fin hingst på stället
 
 
Hej hej :)
 
 
 
 
Hästarna var så friska och i sån fin form. Jag var rädd att jag skulle få se benrangel men icke. En glad överraskning.
 
idag har vi varit på stranden och solat och badat. Jättehärligt. Påväg till stranden stannade vi på en svensk resturang och åt frukost. Jag kunde inte motstå att beställa den svenska frukosten.
 
 
det ni alla tar för givet därhemma är guld värt för mej! Kalles kaviar <3
 
Nu är det lite mindre än en vecka kvar tills vi far tillbaka down under och tillbaka på jobbet. Jag har ju inte ätit mej less på thaimat än :(
 
Nu ska jag läsa lite.
 
Ha de!!
 
 resultatet efter ridningen. Aj aj aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0