090917

Datum: 2009-09-17 / Tid: 22:00:48
Jag kan ju börja med att uppdatera er om gårdagen.
Vi hade störa förväntningar när vi for iväg till Hästtjärn för att dra upp massa öringar och rödingar. Vi blev väldigt taggad när vi fick höra att dom hade släppt i en 6 kilos (!) röding där som ingen har dragit upp.
Började kasta och efter några kast högger det på min, men den släppte lika fort som mitt hjärta stanna ungefär. Trodde för en tiondels sekund att jag skulle få en fisk detta år. Vi provade massa olika knep och taktiker för att lura dom att högga men ingenting. Tvärdött.
Men det var mysigt iaf och vi blev bjuden på vädigt god fisksoppa och vitlöksbrön.
Mitt i allt fiske så ringer nya chefen för stället som jag jobbade på förut och fråga om jag kunde jobba från 7-12 idag. Så det tackade jag ja till.



Framme





Fika på gång. Ingela på bilden som gjorde den oerhört goda fisksoppan



Jag och Johanna råkade ta en "liten" genväg. Trodde vi ja. Ser nån tjärn framåt? Nej



Tur vi hade en bit falukorv med oss om vi inte hittat tillbaka igen.





Tur stövlarna var på för det var myrmark vi råkade trampa ut på



Bångstyrig sötnöt

Det var gårdagen. Idag har jag då jobbat på mitt gamla jobb. Gick bra men inget jag saknar. Imorn kväll ska jag vara på avd Tallen på hagalid. Då missar jag mikkas födelsedags kalas :(. Hade sett fram emot det. Men jag får fara och gratta henne någon annan dag istället.

Over and out

Kommentarer
Postat av: johanna

HAHA ja tur att vi hade med oss korven ;D haha. för vår lilla genväg var ju en jävligt lång väg :S

Liinis vi ska bara ha en fisk innan hösten blir till vinter...

2009-09-19 @ 20:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0