Sagan om de två fästingarna

Datum: 2010-04-16 / Tid: 18:21:20
Igår när jag städade vardagsrummet såg jag en konstig liten sak på golvet. Tog upp den och kunde inte förstå vad det var, såg ut som en rund metall knopp, med undantag att den var rätt mjuk. När jag tittade lite närmare såg jag att det hade ben som vinkade åt mej så det var en levande sak iaf. Jag satte den på köksbordet med ett glas över för att tjejerna skulle få se vad jag hittat när de kom hem från jobbet.

Stolt över min upptäckt visar jag upp min lilla vän, Mikka utbrister: Det är ju en fästing. Uaakk. Har bara sett fästingar när de inte sugit blod, och denna hade sugit mycket blod med tanke på hur fet den var. Då var det inte så roligt längre. Den fick iaf sitta kvar på köksbordet tills vidare. Vi åkte alla och handlade på bunnpris och när vi kom tillbaka hittar vi en till fästing. Katterna hade fått fisk och den satt på kanten på fisktallriken. Denne var nästan dubbelt så stor som den första. Gross.

Lär ju vara Arctic de har vampyrat sig på för hon har ju så lång päls. Hoppas slippa se sådana inne igen.

Btw så kan jag inte längre fly till killarna när jättespindlarna är på huset för dom har likadana på sin husfasad. Så äckligt. Kommer jag överleva sommaren här?? Det återkommer jag med.

Ikväll blir det födelsedags firande, Linus fyller nämligen 21 år idag. Grattis Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0