A hard work work

Datum: 2010-02-24 / Tid: 01:46:53
Kvällens jobb har gått fort och bra. Dock inte lika fort som igår. Sista perioden hade jag det väldigt skojjigt. Stog på vakuum maskin med en av litauen "brödera" och en polack. Mikka stog och packade dom färdiga vakuum bitarna i lådor så jag passade på att busa lite med henne och vakuum packade både det ena och det andra. Fisk bitarna kommer på ett band och landar sedan på en "plåt hylla" eller vad man ska kalla de, det är därifrån man tar dem när när man ska stoppa i vakuum hålen. Jag stog där i mina egna tankar när jag ser att polacken bredvid mej står och flinar åt mej, jag förstog inte riktigt varför men flinade glatt tillbaka, när jag sedan ska ta några bitar ligger det ett fiskhuvud där bland bitarna, jag var inte alls beredd på det så jag säger väldigt högt "jävlar i helvete" då blev det mycke skratt runtomkring. Jag försökte trycka ner huvudet i ett av vakkum hålen så mikka skulle få ett skratt när den kom fram till henne, men det var på tok för stort så det skulle med största sannolikhet fastna i maskinen. Jag gjorde några tappra försök att pillra ut ett av ögonen på den så jag kunde vakuuma ett öga till mikka iaf, men det gick inte så bra och tyckte lite synd om litauen "brodern" som fick jobba ihjäl sig för att jag stog och pillra med huvudet, så jag gav upp. Kom sedan på att jag snabbt skulle kunnat ha tagit upp rippe tången ut min bakficka och fått ut det där ögat på en halv sekund. Men det är lätt att vara efterklok. Litauen såg nog mina desperata försök, så när jag gav upp så la han hela huvudet på bandet till mikka så den kom fram ändå :P. Dock utan att vakuum.

Andra periden stog jag och kryddade med citron peppar. Det gick inte alls så bra som det brukar göra. Jag har aldrig använt munnskydd utan brukar stå och härda utan, men det gick inte denna gång. Emma krånglade på mej ett munnskydd men jag ångrade det lika fort som hon satt på det. Tänk att stå med ett munnskydd på i 2.5 timma och nysa var tredje minut, hosta varannan minut och snor som rinner, och då menar jag RINNER, hela tiden. Kan säga att det blev rätt blött därinne. Gross!!
Det svider som sjutton runt mina ögon nu och jag tror nog att det är från citronpepparen. Aj aj.

Nu ska jag stänga som två blå och hoppas jag vaknar pigg imorn.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0