Filé rummet

Datum: 2010-03-11 / Tid: 23:54:02
Dagarna går så fort på jobbet så jag hänger inte alls med längre. Men jag klagar inte.
När jag kom ner efter sista pausen så frågade Mary vad jag hade gjort innan, nerskäring sa jag, hon funderade en halv sekund innan hon sa i sin radio: Andrej, behöver du någon?
Ja ja ja tänkte jag det behöver han, och det var helt rätt.
Så det var bara att trava iväg in i Filé rummet. Jag har länge velat stått därinne men aldrig blivit av så äntligen har jag gjort debut därinne. Inget avancerat jobb dock utan bara kolla så att fiskarna ligger rätt efter dom åkt igen klyven och en blivit två. Men tiden gick superfort och vips så såg vaskarna komma och då är klockan minst halv tio.
När det var slut på fisk från Filé rummet ut i fabriken så ställde jag mej på rippelinjen. Jag stog närmast skinn maskinen och nästan på en gång så fastnade det en fisk där, när jag skulle dra lös den så drog jag lös hela axeln, eller den hoppade helt åt pipan. I smärtan och paniken så tröck jag till den och den hoppade rätt (tror jag iaf)
Ställde tillbaka mej på min plats och såg stjärnhimmel med rosa fina stjärnor och började må så illa av smärtan att jag trodde jag skulle kasta opp eller svimma. Tog ett stadigt tag i arbetaren bredvid mej och mumlade lite lätt, sorry im just so dizzy. Jag ville inte visa någon att jag hade ont så jag stog där och vingla en stund och tänkte be Litauen bredvid mej att slå en fisk i huvudet på mej så jag fick svimma av en stund och slippa smärtan, men då kom Mary och sa att dom behövde hjälp på blokken så det var bara att gå dit och se glad ut. Då började iaf det värsta illamåendet att lägga sig, sen var det dags att gå hem. När jag kom hem kom hem slog illamåendet till igen så illa att jag kasta opp. Har tagit en voltaren och en 1 grams alvedon så jag hoppas det onda lägger sig snart och att det är bättre imorn.

Ha de bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0