Två sprutor senare...

Datum: 2010-03-15 / Tid: 13:59:59
...är jag hemma i Vita huset igen.
Det gick bra hos doktorn, han böjde, vände, vred, orsakade massa smärta innan han kunde konstatera att den inte är ur led. Yeey!
Utan det är en sträckning. Jag fick en spruta med xylocain som är en bedövning och en spruta med kortison. Jag vet inte till hur många sådana sprutor jag har assisterat läkare med när jag jobbade på ortopeden. Har alltid velat bli stucken själv för att se hur ont det egentligen gör, för nålen är inte så kort och dom sticker in hela så de kommer in i leden. Det kändes helt okej måste jag säga. Tycker det är spännande med sprutor så mej gör det inget att få bli stucken.
Det verkar på en gång så axeln kändes mycket bättre på en gång. Hur skönt som helst. Jag blev så glad för jag trodde jag skulle kunna jobba imorgon, men ikke. Jag blev sjukskriven fram till nästa tisdag, då ska jag tillbaka till doktorn och få fler sprutor sen får vi se.
Men jag kan säga att Doktorn var kanon bra. Hatar klemiga doktorer, det ska vara lite action i dom och det var de i han.

Jag har försökt att ringa Gudrun på jobbet men av nån anledning kan jag inte ringa dit. Det bara tutar snabbt tre gånger sen trycks det bort, så jag tänkte att jag far dit tills tjejerna slutar och pratar med henne då. Det blir bra.

Jag har glömt att skriva att vi var med i en liten tävling mellan Leröy fabrikerna. Det finns rätt många Leröy i Norge. Minns inte hur många som var med men det var några stycken. Vi skulle fylla i en undersökning och den fabrik som fick flest medarbetare att fylla i vann. Vem vann då?
Jooo Leröy Midnor AS på Hestvika såklart. 80% av medarbetarna hade fyllt i den. Inte illa. Alla som fyllt i undersökningen ska få en liten present. Undra vad det kan vara. Lax? Ingen aning.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0