Lördag

Datum: 2010-05-22 / Tid: 18:04:12
Igår blev det en lite konstigt på jobbet klockan halv tio. Jag stog och kryddade med citronpeppar när Mary kommer och byter ut mej och säger att jag får gå hem. Gå hem?! Jag ville inte gå hem, jag jobbar ju till 22.30 så jag hade ju en timme kvar att jobba. Börjar titta bort mot tjejerna och ser att Marie blivit utbytt från vakuum maskin, med andra ord så blev vi alla hemskickade. Det var en besvikelse. Tur att det bara var en timma kvar på arbetskvällen. Men frågan är, kan dom göra så när man jobbar 100% och har arbetstid till en viss tid. tycker vi ska ha betalt för den där timman.

Men vi räddade kvällen bra ändå, tog en spontan trip in till Fillan och gick in på den enda öppna butiken, Narvesen, och hyrde film, köpte massa godis och varsin glass. Sen var vi på graven för en tjej som jobbade extra med oss omkom så tragiskt i en bilolycka förra veckan på grannön och det var begravning för henne igår. Har aldrig sett så mycket blommor och hälsningar på en grav förut. Så hemskt när hon bara var 18 år.
R.I.P Åse

Sen blev de hemgång och film. Filmen sög hårt men vi hade mysigt ändå.

Idag har vi varit inne i Fillan och kikat lite i affärer. Eftersom det är pingsthelgen nu så stängde alla mataffärer klockan 4 idag. Det fick vi veta när vi var på Rema 1000 och handla och personalen börjar släcka ner butiken, då blev det panik springa runt och försöka komma på vad man ska ha. Det dumma med norge är att inget har öppet på söndagar och eftersom det är helgdag på måndag oxå så är affärerna stänga då oxå. Hur lätt är det att veta vad man är sugen på för nåt på måndag? De gäller att planera. Men jag tror vi hann slita med oss det vi skulle ha.

Ikväll blir det fest för Emma som fyller 20 på måndag. Vi har bjudit rätt mycket folk så vi får se vilka som vågar sig hit. Våra fester är ju rätt omtalade.

Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0