Lime sqeeze? haha, patetiska uppfinning!

Datum: 2011-04-05 / Tid: 10:23:34
Imorse hade vi i vanlig ordning drinkprov. Dom 4 vi hade i läxa plus två gamla drinkar. Jag kände mej rätt säker på allting förutom garnityren på Long island iced tea. Lime sqeeze eller lemon sqeeze. Jag tänkte fram och tillbaka på det men kunde inte komma på vilken det var, skev tillslut lime sqeeze, lämnade in provet, slog upp boken snabbt som satan för att titta vad det var... en LEMON SQEEZE. Så jävla dåligt. Jag har ju haft som mål sedan jag kom hit att få 100 % på alla proven åsså stupar jag på en liten jävla garnityr. Om man har fel på det så stryks hela drinken. Arrrghh blir så less. Jag kommer inte kunna släppa detta på några dar nu.
Efter provet hade vi teori, bitters och likörer. Som vanligt efter teori lektion får vi smaka på allting. Idag skulle vi även ha en smaktävling. Danskarna och finskan, mot oss svenskar och norrmän.
Fredrik satte väldigt mycket press på oss när han sa att hans grupp inte förlorat en enda smaktävling på 8 månader. Men vi vann! Tack och lov annars skulle säkert Fredrik sura ihop. hehehe.

Har haft och har jävligt ont i magen idag. Kramar nåt så förbannat. Om jag säger turkiet kramper så vet min Vicky hur det känns. Men jag hoppas verkligen inte att det är någon sån sjuka för då var jag dålig i 6 dagar. Jag vägrar missa en enda skoldag. Det är ju nånting nytt varje dag både i baren, freepour och flair. Missar man en dag missar man mycket...


Kommentarer
Postat av: vicky

Men stackare!!! I know the feeling :( Hoppas du klarar dej från sjukdagar nu babe!!

2011-04-05 @ 10:40:41
Postat av: Pierre Hammarström

Men nu kommer du aldrig glömma vad det skulle vara i den :) Så du lärde dig den till pricka med ett litet misstag. Lycka till i fortsättningen Lina! :)

2011-04-05 @ 13:25:57
URL: http://pierrehammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0