Running orders!

Datum: 2011-04-12 / Tid: 10:19:34
Skoldagen avslutad. Igår hade vi ju speedmixing idag körde vi running orders. 12 drinkar maxtid 7 min. Han sa 2 drinkar i taget. Gick bra för mej har rätt bra koll på drinkarna så det flyter bra i baren. Bästa tiden jag fick var 6.02. Nöjd. Freepour gick lite bättre idag än vad det gjorde igår. Det är svårt, man måste räkna i rätt takt varje gång för att det ska stämma. Ett moment på provet är att man ska ha 3 glas uppradade, dom ska stå två och två bredvid varandra och i tex den vänstra längan ska det vara 4or och i den högra 6or. Man börjar samtidigt i båda glaset och med tanke på att en 4 går att göra fortare än en 6 måste man flytta händerna olika. Om man missar på en där missar man på alla, troligtvis, och då är man inte godkänd på provet. Jag tror det är 75% man måste ha för att få ett C. Bara hoppas man har turen med sej på tisdag.

Morgondagen kommer se ut såhär: (citerar fredrik)
Vi kör lektioner fram till klockan tolv. Sen tar vi på oss EBS linnen och röda band runt huvudet och kör vattenkrig mot hotell Platinum som ligger vägg i vägg med vårat, även mot C&N resort som ligger mitt emot. Dom ska sätta in tunnor med vatten nere i loungen som kommer vara vårat läger. Haha. Sen skulle dom fixa bra priser i baren här så vi dricker lite öl innan vi far till beachroaden på eftermiddagen och går bananas mot hela patong. När vi är nöjda därnere far vi tillbaka hem, duschar (ser ingen anledning att göra det) then we go bangla. Skolstart klockan 12 på torsdag. Kommer bli så himla kul. Igår när carro var på 7eleven här bredvid så hade dom plastat in datorerna i kassan. Hon fick även en liten vattenpistol när hon handlade.
Nu ska vi snart ut och köpa vattengevär, sen är det bara till att plugga. Många drinkar till imorgon och det är mycket ingredienser i dom.
Manhattan-Rocks, Manhattan-Up, Old fashioned rocks #1, Old fashioned rocks#2, Hot shot, Irish coffe, cafe karlsson och café Nelson.
Jag har det jag gör med andra ord. Hade även tänkt köra lite barträning senare så nu är det bara att sätta igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0