Easy pease japaneesie

Datum: 2011-03-29 / Tid: 15:00:07
Så säger våra lärare Fredrik och det är inte rättvist. Idag var det inte så lätt kan jag lova.
Vi stog mestadels bakom baren och blandade dom drinkar vi hade i läxa och det var inte det lättaste. Speciellt inte när han sa 2 drinkar i taget och man hann knappt göra färdigt dom innan det kom in två nya. Men det var kul iaf.
Vi har inte fått veta resultatet på provet men jag tror det gick bra. Det enda jag glömt tränat på var färgkoderna på juice flaskorna. Men jag tror jag satte dom. Den enda jag var riktigt osäker på var blå så jag skrev ananas på den. Kollade i boken sen och det var ananas :)
Sen har vi haft flair träning för första gången. Det var skit kul men svårt. Bara det kommer lite sol nu så kan man stå nere på stranden och flaira i bikini så får man lite bränna på samma gång man tränar skillsen.
Det har varit en jobbig dag och jag är helt slut. Jag la mej i sängen efter skolan och började plugga in dom drinkar vi har i läxa till imorgon. Men jag somnade. Vaknade kanske en timma senare av att R ringde. Härligt att prata med honom lite.
Sen gick vi ner i loungen för att käka middag. Det verkligen öser ner ute så vi sket i att gå ut och äta. Idag bröt jag thaimat trenden och gick lös på mexikanska nachos istället. Nam nam.
Hehehe, jag berättade för carro att jag drömt konstiga drömmar när jag somnade till. Bland annat att jag låg ensammen här på rummet och det kom in nån främmande människa. Ja, sa hon, det är ju sant. Va, sa jag. Det var alltså ingen dröm utan när jag sov och carro och hanna pluggade så hade det kommit en kille och sagt typ, här bodde jag förut. Han visste nog inte att det bodde några här nu och hade väl vänt lika fort han kom in. Hahaha. Pinsamt.

Efter maten gick vi upp på taket och körde lite flairing. Passade på att ta lite bilder på taket men kamerabatteriet dog ju såklart.
Meeen som vanligt tillåter inte internet uppladdning av bilder.

Imorgon ska vi börja blanda drinkarna: Tom Collins, Tequila sunrise, Grasshopper, Sicilian kiss, cosmopolitan och metropolitan. Med andra ord ska vi lära oss använda shakern. Då kanske gäddhänget får sig lite träning ;)

Ha de

Kommentarer
Postat av: Mattias Engberg

Ni verkar inte slösa någon tid på den skolan hehe! ;)

2011-03-29 @ 15:55:03
Postat av: R

Kul att det verkar gå bra för dej. kör hårt bara! köper hem fanta och hemkört jag, så får du blanda nått gott ha ha ha! nej då.. hare gött ;)

2011-03-29 @ 15:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0