Internet problem

Datum: 2011-03-31 / Tid: 16:06:32
Efter ett dygn utan att få igång internet så är jag back!
Trist när jag inte kan uppdatera. Vill ju informera mina nära och vänner hur det går och vad jag gör.

Igår efter jag bloggat så gick jag ner i loungen och satte mej och pluggade. Vi satt därnere 5 timmar och pluggade. Shit vad trött man var i huvudet sen. Jag satt lite barnvakt åt världens sötaste hundvalp. Shiva (stavning?) hette hon och och var inte många veckor. Hennes mamma hade blivit stulen och killen som äger henne var svensk så jag passade henne medan han var och tränade. Så hon låg på min mage och sov när jag låg på soffan i loungen och pluggade. En pitbull mix. Supersöt.

Imorse när jag vaknade var jag dö trött. Har varit pigg varje morgon men inte idag. Men bara jag kom upp så gick det bra.
Dagen började som vanligt med prov. Jag fick 100 % på drinkprovet jag gjorde igår :)
Efter provet så var det dags att öppna baren. Blanda drink efter drink i högt tempo och det var skit kul. Gick faktiskt rätt bra för mej idag, sämre för andra.
Sen var det freepour och efter lunchen var det bara att placera ut sig i baren och köra barträning igen. Sen fick vi välja, free pour eller flairing. Flairing ville alla såklart. Tidigare i flairträningen har vi bara använt oss av en flair flaska, men idag la vi till en thinner. En sån man shakar i som är i rostfritt stål. Det var riktigt roligt och gick jättebra.

Eftersom vi har pluggat så mycket i veckan så belönade vi oss med lite shoppning och mat i närheten av bangla road. Vi gick på marknader där så 3 shorts, 4 linnen och ett par skor fick följa med mej hem.

Shit vad jag kommer sakna skolan när jag åker hem. På ett sätt vill jag ju hem till mitt <3 men samtidigt är detta en upplevelse jag bara kommer få en gång och jag har så sjukt roligt i skolan, speciellt bakom baren. Äntligen har jag hittat mej själv och det jag verkligen vill göra. Skulle vara så grymt att stå i en bar i ett varmt land. Vilken dröm. Jag önskar att jag hade gjort detta för flera år sedan. Jag älskar verkligen detta. Synd bara att vi har så tråkiga barer i sundsvall om man jämför med stockholm och göteborg och såna städer. Men jag ska nog hitta någon jag trivs i. Hoppas jag. Får se hur det blir med allt.

Imorgon ska det tydligen vara välkomstmiddag sen ska vi säkerligen ut på bangla road och röjja. Kommer bli grymt. Vårat vipkort gäller på rock city så vi måste gå dit för man får en gratis t-shirt första gången man visar vipkortet :)



En del av baren där vi tränar



Free pour stationen



Baren nere i loungen



Våran lounge



Mums



Carro



Lina



4 i rad är ett  måste här :)

Bilderna är lite mörka för jag tog dom mitt i natten. Kommer bättre bilder snart. Imorn kanske? ;)

Nu är jag trött och ska sova.

Drinkarna till imorgon är: Long island iced tea, long beach iced tea, sidney iced tea, beverly hills iced tea och tokyo iced tea.
Jag tror jag kan dom. Ska dra dom en sista vända innan jag går och lägger mej. Ska bli spännande att se imorn vad jag får på provet vi hade imorse på jäsning destillering, vodka och tequila.

Va roligt med lite peppande kommentarer från er. Alltid kul. Roligt att Du Linda läser :)




Kommentarer
Postat av: Broder Mattias

Härligt att du har det så bra! :) Kramar!

2011-03-31 @ 17:09:33
Postat av: Lindis :)



Va du är duktig som få 100% på proven!! :)



Du ÄR bäst!!



Pussar min lilla jorgbubbe!

2011-03-31 @ 17:59:01
Postat av: Louise

Jag röstar på att du fixar jobb i ett varmt land så jag kan komma och hälsa på!!!

2011-04-01 @ 00:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0