Kindom of Thailand

Datum: 2011-03-26 / Tid: 11:01:38
Efter en resa på närmare 20 timmar ligger jag nu i min säng på Europeiska bartenderskolan i Patong beach, Phuket.

Flygresan till Doha, Qatar gick bra. Jag hamnade bredvid en kille från USA som var påväg till Afganistan för att tjänstgöra inom militären. Jag som tycker att sånt är jättespännande kunde inte låta bli att fråga: Have you ever been in combat? :P
Japp det hade han. Han joinade "the marine" direkt efter high school och sen hade blivit kvar. Vet inte hur gammal han kan ha varit, mellan 35-40 nånting. Han hade varit mycket i Irak och sånt. Han hade även varit ute mycket och rest och hade väldigt mycket att berätta. Efter mat och prat somnade jag och sov som en stock. Sen var det landning i Doha. Mac (amerikanen) bjöd på kaffe i väntan på nästa flyg. Han fick nog lite moderskänslor för mej eftersom jag var ute själv och reste så han fick min mejladress för att skriva och höra så jag levde. Trevligt att knyta nya kontakter.

Mitt plan mot malaysia gick en timma efter macs plan så den tiden spenderade jag på att titta på araber i vita klänningar. Häftigt.

Resan till kuala lumpur var inte lika rolig. Hamnade brevid en lång kille från nigeria som tog upp halva min plats med sina ben. Jag ville sova, han ville prata. Förstod inte hälften av vad han sa då han pratade jätte tyst, jätte snabbt och jätte dålig engelska. Efter 7 timmar av plåga kom vi äntligen fram till malaysia och han klev av. Han lämnade sin mejladress på en lapp. Jag slängde den lika fort.
Sen var det ungefär bara en timma kvar till phuket så det gick snabbt. Caroline som jag skulle möta upp hade försenat flyg så jag tog en taxi själv till skolan som ligger ungefär 45 minuter från flygplatsen, vilket inte gick helt felfritt då taxi chaffisen inte visste vart vi skulle ändå fast jag gav honom adressen. Kom fram till slut, träffade läraren och fick nyckeln till rummet. Var så himla trött efter den långa flygningen så jag tog en dusch sen däckade jag på sängen. Vaknde efter några timmar av att min roomie Hanna kom. Trevlig tjej. Pratade lite, fortsatte sova och vaknade sedan halv 3 thailänsk tid och var dö pigg. Jetlag.

Imorse gick jag, Hanna och hennes pojkvän Rasmus för att köpa frukost. Vi gick hur långt som helst utan att hitta ett supermarket. Hade säkert gått nästan 20 minuter innan vi hittade det. Jag köpte en stor vatten, en liten vatten, en juice, 2 yoghurt och en duschkräm och för allt betalade jag ca 25 svenska kronor. Thailand är billigt!
Så det blev frukost på stranden innan det började regna. Caroline hade kommit hit när vi var borta och det var jätteroligt att träffa henne. Vi har bara hängt på skolan idag eftersom det verkligen ös regnar ute. Men det är varmt iaf och det tackar jag för.

Kommer uppdatera här en eller flera gånger om dagen. Om internet tillåter kommer det även bilder.

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Mattias Engberg

Det var riktigt roligt att läsa Lini :) Ha det så bra och ta hand om dig!! :)

2011-03-26 @ 11:46:41
Postat av: Pappsen

Hej Vännen! Skönt att se att du har det bra.Sitter hos Calsons med en kopp kaffe. Tittar man ut genom fönstret så snöar det omväxlande med solsken. Det är bara några grader varmt till skillnad mot hos er. Obs avund. Gunnar hade varit på Timråland i går och det var bra, bara det att det var så himla kallt i tältet. Ha det så himla bra gumman min! Kram från pappsen.

2011-03-26 @ 13:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0