Bättre dag idag

Datum: 2011-05-06 / Tid: 17:32:07
Dagen idag har tack och lov varit mycket bättre. Missförståndet som blev häromdagen har löst sig nu tack och lov. Då kan jag släppa det. Danne ska fortfarande dra om några dagar så det är ju lika tråkigt. Paul och Anthony har oxå flyttat nu, men bara till Bangla RD. Men fortfarande så jobbar dom inte kvar här så jag har ingen att prata med när jag jobbar. Förutom alla sura turister. Fick in några stycken idag iaf så det är ju bra.
När jag stog nere vid beach roaden så börjar det tokblåsa, thailändarna står och tittar ut mot havet och ser jätteoroliga ut. Sen skyndar sig alla att stänga sina butiker. Tänkte att this is it, nu kommer den där jävla tsunamin. När jag står där och tittar så kommer Charlie. Han är nog den lugnaste och snällaste människa jag mött och när han säger: I dont wanna scare you, love, but the thai peolpe really starts to freak me out. Dom reagerar som det är en tsunami påväg. Okej, då blev jag rädd. Vi stog och tittade på havet och planerade hur vi skulle göra om vi såg vågen. Haha, RUN FAST! Nå fan fick vi springa fort för himlen öppnade sig och det bara öste ner. När jag kom ner till baren så såg det ut som jag duschat. hehe. Men tack och lov ingen jättevåg.
Väntade ut regnet sen gick jag tillbaka till beachroaden. Minns inte om jag skrev att förra veckan så kom det poliser från bangkok och stängde ner hela bangla RD. Idag har dom varit här igen men nu stog dom på beachroaden och kollade affärer och resturanger. Då var det bara RUN FAST igen tillbaka till baren. Om dom tar mej för att jag jobbar så tar dom med mej till polisstationen, sen får Charlie lösa ut mej för 2000 bath. trodde det var värre men jag är inte sugen på att följa med poliser nånstans.

Nu till den eviga frågan, Bangla RD VS Sängen

Kommentarer
Postat av: Frida

ojoj, näe inte vill man gärna åka med poliser. Och speciellt inte i ett annat land :)

Snart kommer du hem :D



Då får väl en annan gömma sig eftersom du lär bli bländad av vitheten ;)

2011-05-07 @ 09:35:05
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja jag försökte till ditt nya nr men det funkade inte. Så jag får vänta tills du kommer hem helt enkelt. Om du lyckas lär du bli brun iaf. Håller tummarna!

2011-05-07 @ 18:58:49
URL: http://allgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0